ضرورت ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه؛ ارزش‌های دینی و اسلامی بیان شود

ضرورت ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه؛ ارزش‌های دینی و اسلامی بیان شود

تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱
آیت‌الله دژکام با تاکید بر اینکه نباید نسبت به برخی ارزش‌ها سکوت کنیم و ارزش‌های دینی و اسلامی ما باید بیان شود، گفت: قرآن به خوبی سبک زندگی اسلامی و قرآنی را به ما یاد می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، آیت‌ الله لطف الله دژکام امشب سه‌شنبه (۱۲ مهر) در مراسم افتتاحیه پانزدهمین دوره مسابقات کشوری قرآنی «مدهامتان» که در مسجد «نصیرالملک» شیراز برگزار شد، با تقدیر از ستاد کانون‌های مساجد کشور که میزبانی این دوره از مسابقات را به استان فارس محول کرد، گفت: توفیق پیدا کردیم در سومین حرم اهل بیت (ع) پذیرای اهالی قرآن باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید «این کتاب آسمانی به بهترین روش، زندگی انسان را هدایت می‌کند»، افزود: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) چند سال است که بر توجه به مسئله سبک زندگی اسلامی تاکید می‌کنند و ما نیز باید تلاش کنیم این نوع سبک زندگی را در جامعه ترویج دهیم و مورد توجه محافل ما قرار گیرد.

وی با بیان اینکه قرآن به خوبی سبک زندگی را به ما یاد می‌دهد اضافه کرد: کسی که پیرو سبک زندگی قرآنی باشد به سادگی لطمه نمی‌خورد.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه نباید نسبت به برخی ارزش‌ها سکوت کنیم و ارزش‌های دینی و اسلامی ما باید بیان شود تصریح کرد: آزادی با ارزش‌های انسانی مرتبط است و اشتباهی که جوانان و نوجوانان به اسم زیبای «آزادی» انجام می‌دهند، بی‌قیدی است و نباید خود را فریب دهیم.

وی با اشاره به اینکه حق محکم ایستادگی می‌کند و باطل جولان می‌دهد و می‌رود عنوان کرد: قرآن، روش زندگی برتر و بهتر را آماده به ما معرفی می‌کند.

آیت‌الله دژکام ابراز کرد: انس گرفتن، حفظ کردن و زیبا خواندن قرآن برای آن است که به زیبایی نهفته در قرآن برای دست‌یابی به سبک زندگی اسلامی پی ببریم.

وی با بیان اینکه قرآن زیباترین زبان برای این است که زیباترین سبک زندگی را به ما یاد دهد اذعان کرد: از مسئولین فرهنگی می‌خواهم برای گسترش عرصه قرآنی تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در فارس خاطر نشان کرد: هر روز قرآن بیش از دیروز در زندگی عاشقان حقیقت و دوستداران ارزش‌های انسانی حضور خواهد داشت و هر روز به این قرآن عشق می‌ورزند.

وی با اشاره به اینکه خداوند اجازه نمی‌دهد کافران نورش را خاموش کنند حتی اگر برای آنان ناخوش باشد یاد آور شد: خدا با ظهور امام عصر (عج) به قرآن حیات دوباره می‌بخشد.

 

 

پایان پیام/ 130