وقف زمین در کهگیلویه و بویراحمد برای ساخت مسجد به خوبی صورت می گیرد

وقف زمین در کهگیلویه و بویراحمد برای ساخت مسجد به خوبی صورت می گیرد

تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱
آیت الله حسینی با اشاره به اینکه مسئله وقف در منطقه ما سابقه دار بوده، گفت: وقف باید مشروعیت شرعی داشته و مالک حقیقی و واقعی آن مشخص باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» امروز در دیدار مدیرکل و معاونین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن گرامی داشت دهه وقف، تسلیت شهادت امام حسن عسسکری(ع) و آغاز امامت حضرت مهدی(عج)، اظهار کرد: وقف برای جامعه ما یک مسئله مهم و اثرگذاری است که آثار و ثواب اخروی داشته و می‌تواند بسیاری از مسائل اجتماعی و فرهنگی را توسعه دهد.
 

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه وقف در زمینه کمک به ایتام، مستمندان و مراکز حوزوی تأثیرگذار است، گفت: سنت حسنه وقف در همه زمان ها و مکان ها وجود داشته و همچنان که در زمان پیامبر گرامی اسلام (ص) نیز این سنت نیکو و پسندیده مد نظر قرار می گرفت.
 

 

وی خاطرنشان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد موقوفات بسیاری وجود داشته ولی به دلایل متعدد، بخشی از این موقوفات محو شده است.
 

 

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه مسئله وقف در منطقه ما سابقه دار بوده، یادآور شد: وقف باید مشروعیت شرعی داشته و مالک حقیقی و واقعی آن مشخص باشد.
 

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه باید در زمینه موقوفات برنامه ریزی لازم مدنظر باشد، ادامه داد: وقف در زمینه مساجد به درستی در این استان صورت گیرد که جای تقدیر و تشکر دارد.
 

 

وی تاکید کرد: امامزادگان محل مراجعات مردمی بوده و با توجه به حضور زائرین و مراجعین، باید کارهای فرهنگی ارزشمند و تاثیرگذار را در دستور کار قرار داد.
 

 

آیت الله حسینی نسبت به نماکاری، توجه به منزل خادمین امامزادگان و سرویس های بهداشتی در این مکان ها تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه در زمینه اقلام فرهنگی و لباس حجاب در جامعه مشکل وجود دارد، اداره کل اوقاف و امور خیریه می تواند برخی از مغازه های وقفی را در اختیار متقاضیان جهت ارائه لباس اسلامی و در شأن زن اسلامی قرار دهد.
 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از موقوفات استان، گفت: موقوفه طاهری در میدان هفتم تیر یاسوج یکی از پروژه های مهم این اداره کل بوده که امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۲ مشکلات این موقوفه برطرف شود.
 

 

حجت الاسلام «عباس نصیرالاسلامی» با بیان اینکه می طلبد همه دستگاه‌ها و نهادها در زمینه توجه به بقاع متبرکه پای کار باشند، افزود: تلاش می‌شود که هر امامزاده یک مهمانسرا داشته باشد و در این راستا تاکنون امامزاده سید محمد (ع) شهر سی سخت، امامزاده آقامیر (ع) شهرستان کهگیلویه و حضرت بی بی حکیمه سلام الله علیها در شهرستان گچساران از وجود مهمانسرا برخوردار هستند.

پایان پیام/ 82