رابطین «فهما» باید پیشتاز طرح باشند/ باید از هویت بچه‌های مسجدی دفاع کنیم

رابطین «فهما» باید پیشتاز طرح باشند/ باید از هویت بچه‌های مسجدی دفاع کنیم

تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸
طاهریان نقش رابطین طرح «فهما» را مهم دانست و گفت: رابطین این طرح ملی باید در زمینه ثبت فعالیت ها و اعضا پیشتاز باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «مرتضی طاهریان» امروز (20 آذر) در نشست با تعدادی از رابطین طرح ملی «فهما» کانون های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در تغییر رویکرد جدید ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور بنای پرداخت سرانه یکسان به کانون ها مطرح نیست، بلکه هر کانون متناسب با فعالیت های انجام گرفته حمایت خواهد شد.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور به راه اندازی طرح «فهما» اشاره کرد و اظهار داشت: در گام نخست طرح ملی «فهما» زیرساخت های اطلاعات آماری در دستور کار قرار گرفت که از طریق ثبت هر کانون این کار انجام شد.

 

وی با بیان اینکه در گام بعدی مبالغی به حساب هر کانون واریز و سپس علائم حیاتی هر کانون و اعضا باید ثبت می شدند، ادامه داد: کانونی که مشخصات خود را در سامانه ثبت کرده ولی عضو و فعالیتی را به ثبت نرسانده، از نظر ما یعنی علائم حیاتی ندارد.

 

طاهریان نقش رابطین طرح «فهما» را مهم دانست و یادآور شد: رابطین این طرح ملی باید در زمینه ثبت فعالیت ها و اعضا پیشتاز باشند.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور خاطرنشان کرد: در این طرح به دنبال شناسایی ظرفیت کانون ها و استفاده از تجربیات آنها هستیم.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه هویت کار ما به مسجدی بودن است که نباید فراموش شود، اضافه کرد: باید از هویت بچه های مسجدی دفاع و با اعتماد، اتحاد و همدلی در این راستا فعالیت کنیم.

 

طاهریان با بیان اینکه 21 دی ماه امسال خروجی سامانه «فهما» رصد و امتیازها مشخص می شود، گفت: این بدین معنا نیست که سامانه فعال نخواهد بود، بلکه کانون ها می توانند در هر زمان که می توانند فعالیت ها و برنامه های خود را برای ارزیابی سال های آینده به ثبت برسانند.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور ضمن تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم آمار دقیق، واقعی و قابل دفاع در سامانه ثبت شود، گفت: این سامانه برای مچ گیری نیست، بلکه به دلیل شناسایی ظرفیت های هر کانون، استان و شهرستان راه اندازی شده است.

 

وی ادامه داد: با توجه به شرایط جغرافیایی بسیاری از استان ها و شهرها، بافت آنها به گونه ای است که در مناطق کوهستانی، مرزی، صعب العبور و محروم واقع شده اند.

 

طاهریان با بیان اینکه تعداد کانون های روستایی در کشور بیشتر از کانون های شهری است، اظهار داشت: استان هایی نیز برای اجرای طرح ملی «فهما» با مشکلاتی مواجه هستند، ولی به دلیل یافتن راه حل در زمینه اجرای طرح پیشتاز هستند.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور با بیان اینکه تلاش شده که در راستای طرح ملی «فهما» همه جوانب لازم رعایت شود، اضافه کرد: شاید در راستای اجرای این طرح مشکلاتی وجود داشته باشد ولی این دلیلی برای کمک کاری در این حوزه نیست.

 

وی تاکید کرد: تلاش همه ما باید در راستای اجرای مطلوب این طرح باشد و از تجربیات سایر استان ها و کانون های استانی، نیز در راستای رفع مشکلات احتمالی استفاده کنیم.

 

طاهریان ضمن تاکید بر اینکه باید طرح ملی «فهما» را رقابتی نبینیم و این ظلم در حق طرح محسوب می شود، گفت: استان برتر در زمینه طرح ملی فهما در روز میلاد حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) براساس امتیاز بندی و فعالیت ها انتخاب و معرفی خواهد شد.

پایان پیام/ 82