برگزاری نخستین جشنواره قرآنی «مدهامتان» ویژه روستاییان و عشایر

برگزاری نخستین جشنواره قرآنی «مدهامتان» ویژه روستاییان و عشایر

تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸
حجت‌الاسلام همت‌پور با اشاره‌به برگزاری نخستین جشنواره قرآنی «مدهامتان» ویژه روستائیان و عشایر کشور، گفت: این جشنواره با حضور متسابقینی از همه استان‌ها در سه رشته «اذان»، «قرائت ترتیل» و «قرائت تحقیق» برگزار می‌شود.

 خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، حجت‌الاسلام«مرتضی همت‌پور» در رابطه با روند برگزاری نخستین جشنواره قرآنی «مدهامتان» ویژه روستائیان و عشایر کشور، اظهار کرد: این جشنواره با حضور شرکت کنندگانی از همه استان‌ها با سهمیه از قبل اعلام شده در سه رشته «اذان»، «قرائت ترتیل» و «قرائت تحقیق» برگزار می شود.

 

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان افزود: این مسابقات در رشته‌های فوق‌الذکر به مدت سه روز در شهرک شهید منتظری دزفول در بازه زمانی ۲۱ تا ۲۳  آذر ماه سال جاری و با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: حجت‌الاسلام دکتر حبیب رضا ارزانی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور دیگر سخنران این مراسم است. هشت داور بین‌المللی کشورمان، مسابقات را داوری می‌کنند و آیین اختتامیه مسابقات ۲۳  آذرماه با تجلیل از برگزیدگان جشنواره برپا می‌شود.

 

همت‌پور در رابطه با اهداف برگزاری این جشنواره تصریح کرد: اهداف برگزاری اولین دوره مدهامتان روستا و عشایر کشور به میزبانی خوزستان (دزفول) کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال در قالب رقابت سالم، ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی نوجوانان و جوانان علاقمند قرآنی، تشویق و ترغیب مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به ایجاد بستر مناسب جهت حضور حداکثری علاقمندان قرآنی در مسابقات ملی و بین المللی تعریف شده است.

 

گفتنی است پوستر نخستین جشنواره قرآنی مدهامتان روستا و عشایر کشور ۱۹ آذر سال جاری و با حضور معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون ها و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و همچنین مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان در تاریخ ۱۹ آذز در محل سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد

پایان پیام/ 40