یکی از مهمترین طرح های کانون های مساجد اجرای نهضت بازگشت به مسجد است

یکی از مهمترین طرح های کانون های مساجد اجرای نهضت بازگشت به مسجد است

تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۱
حجت الاسلام کلات پور،با اشاره به اینکه یکی از مهمترین طرح های کانون ها را اجرای نهضت بازگشت به مسجد است،گفت: مسجددر جامعه بیشتر به مرکزی برای نماز خواندن صرف تبدیل و دیگر امور در آن کمرنگ شده که در این طرح نهضت بازگشت بدنبال مرکزیت دوباره مساجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، امروز پنجشنبه (۲۱ مهرماه) پیش از ظهر مراسم تجلیل از فعالان کانون فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه در سالن بعثت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار شد.

 

حجت الاسلام افشین کلات پور با اشاره به فرارسیدن میلاد حضرت محمد (ص) و تبریک هفته وحدت،گفت: پیامبر (ص) بعد از هجرت به مدینه قبل از ورود به شهر اولین کاری که انجام  داد، ساخت مسجد «قبا» یعنی خانه خدا بود و مسجد را مرکز و کانون همه کارهای حکومت اسلامی قرار داد و انشاالله امام مهدی (عج) اگر ظهور کنند حتما در مسجد حکومت جهانی خود را آغاز می کند و حتما خادمان مسجد نیز از یاران او خواهند بود.

 

وی خاطر نشان کرد: در مساجد باید کارهای اجتماعی و فرهنگی جامعه مانند آموزش قرآن، احکام و دیگر امور هنری، ورزشی  انجام شود تا مردم با مسجد ارتباط برقرار کنند و در کنار آن به عبادت و خواندن نماز پرداخت.

حجت الاسلام کلات پور،تصریح کرد:  کانون فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه ۱۲ طرح در بخش مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، قرآنی برای جذب جوانان و نوجوانان محلات پیش بینی کرده که اگر تصویب شود یک شادی و نشاط و انگیزه فراوانی بین بچه های محلات و مسجدی ایجاد خواهد شد.

 

 مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، اظهار کرد:کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با جذب حداکثری جوانان و نوجوانان می‌توانند به خوبی در مقابل دشمنان ایران و اسلام ایستادگی کنند و برای جذب جوانان به کانون مساجد و استفاده از توانایی های آنها باید فرهنگ سازی وهزینه شود .

 

*ریشه انقلاب اسلامی در مسجد است 

 

در ادامه حجت الاسلام حجت الله فاضلی ، گفت:ریشه انقلاب اسلامی در مسجد است و اگر مسجد نبود انقلاب اسلامی شکل نمی گرفت.

 

مشاور استاندار کرمانشاه در امور روحانیت ،افزود: مسجد سنگر اسلام است و به همین خاطر دشمنان از مسجد می ترسند و امروزه می بینیم دشمنان مسجد را نوک تعدی های خود قرار دادند و آن را آتش می زنند.

 

وی خاطر نشان کرد:حضور جوانان در مسجد  شادابی را به فضای فرهنگی مساجد اضافه می کند. هوشمندی و درایت متولیان  امور فرهنگی در برنامه ریزی برای حضور جوانان در مسجد موجبات فراهم کردن بستر تربیت دینی در مسجد می شود.

مشاور استاندار کرمانشاه در امور روحانیت،گفت: تنوع برنامه های فرهنگی زمینه ساز حضور بیشتر جوانان و نوجوانان به مساجد می شود و در این امر نقش کانون های فرهنگی مساجد بسیار جدی است و باید با برنامه ریزی زمینه حضور نوجوانان را در مساجد فراهم کنند، این برنامه ها موجب استعدادیابی نوجوانان شده و زمینه شکوفا شدن آنها را فراهم می کند.

 

حجت الاسلام فاضلی ، با اشاره به محکومیت اغتشاشات اخیر در کشور ،اظهار کرد:همانطور که می بینیم دشمنان با  مدیریت فضای مجازی ذهن جوانان ما را مسموم می کنند، بنابراین یکی از کارهای که باید در مساجد و کانون ها انجام شود، مجهز شدن مساجد به تکنولوژی های روز و تولید محتوای با کیفیت است تا جوانان و نوجوانان جذب شوند.

 

گفتنی است در پایان مراسم از شهید مدافع حرم «شاهرخ دایی پور» به عنوان یکی از متولیان کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان و شهید خلبان «محمد بابایی» از شهدای دفاع مقدس و فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان با اهدای لوح تقدیر شد.

 

  

پایان پیام/ 712