تربیت نیروهای انقلابی، متعهد و کارآمد کارویژه کانون‌های مساجد است

تربیت نیروهای انقلابی، متعهد و کارآمد کارویژه کانون‌های مساجد است

تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۱
مقدم با شرح اهداف و وظایفی که ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دنبال می‌کند، گفت: تربیت نیروهای انقلابی، متعهد و کارآمد باید در برنامه‌ریزی‌های این ستاد با جدیت پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، نشست مدیران ستادی و استانی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور امروز (شنبه، 23 مهر ماه) در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه تهران در حال برگزاری است.

 

بنابر این گزارش، «مهدی مقدم» در این نشست با بیان اینکه احیای نقش واقعی کانون های فرهنگی هنری مساجد در حوزه فرهنگ، هنر و اجتماعی از اهداف تعیین شده در اساسنامه ستاد هماهنگی این کانون ها است، گفت: تربیت نیروهای متعهد، انقلابی و کارآمد در حوزه فرهنگ و هنر از دیگر اهداف مدنظر در اسناسنامه است؛ لذا رونق مساجد، کادرسازی و پیشگام بودن در حوزه فرهنگ و هنر و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن باید توسط کانون های مساجد با جدیت پیگیری شود.

 

سرپرست معاونت فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور ادامه داد: مسجد خط مقدم است و در اندیشه و تعابیر امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بارها اهمیت آن تاکید و تکرار شده است.

 

وی ادامه داد: مدیریت داده ها بسیار مهم است، بنابراین باید میان بارگزاری اطلاعات در سامانه بچه های مسجد و برگزاری رویداد فهما تفاوت قائل شد. اقضائات بومی نیز باید در برنامه های استانی لحاظ شود.

 

مقدم  تصریح کرد: کارها باید از مسئله شناسی شروع و مراحل طراحی فرآیند، تجمیع ایده ها، رصد و شناسایی ظرفیت ها و تحلیل ارایه داده ها طی و به مرحله ایفای نقش منتهی شود. باید مسجد را در برنامه هایمان محور قرار دهیم.

 

سرپرست معاونت فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در ادامه بیان کرد: هدایت، حمایت، نظارت، تسهیل‌گری، مشارکت جویی و برون سپاری امور، مشارکت پذیری در طراحی راهبردی، مانع زدایی و طراحی فرآیندها از وظایف ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور است.

 

وی ادامه داد: باید مدیریت دانایی در سیستم ما طراحی شود. اقدامات جمعی کانون ها و هم افزایی درون تشکیلاتی و برون تشکیلاتی اهداف و آمایش سرزمینی و توجه به اقتضائات بومی نیز از دیگر وظایفی است که ستاد هماهنگی کانون های مساجد بر عهده دارد.

 

مقدم در ادامه با بیان اینکه کادرسازی از اولین دغدغه های شورای عالی انقلاب فرهنگی در بهمن 57 بود، گفت: از آن زمان تاکنون حدود 43 سال می گذرد و ما هنوز به اندازه کافی نیرو و کادر تربیت نکرده ایم.

 

وی افزود: توجه به مسئله‌شناسی در رسیدن به طراحی و فرآیندها بسیار ضروری است. هیئت های اندیشه‌ورز در همین طراحی ها نقش مهمی ایفا می کنند. انجام فعالیت های تربیت‌محور نیز از اهداف دیگر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در پایان گفت: تربیت نیروهای انقلابی، متعهد و کارآمد باید در برنامه ریزی های این ستاد با جدیت پیگیری شود.

پایان پیام/ 397