بررسي وضعيت احداث مسجد حضرت حجت(عج) در منطقه ۱۵

بررسی وضعیت احداث مسجد حضرت حجت(عج) در منطقه ۱۵

تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۱
روند احداث مسجد حجت و مسائل مرتبط به ویژه چگونگی تملک ملک معارض مجاور زمین مسجد و افزایش اعتبارات لازم برای تکمیل و راه اندازی پروژه در بازدید میدانی با حضور دستیار شهردار تهران، بررسی شد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، در جلسه ای که با حضور مجید غفوری روزبهانی، دستیار شهردار و دبیر شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد شهر تهران، سرپرست معاونت فنی و اجرایی و سایر مدیران این شرکت در محل پروژه برگزار شد، روند احداث مسجد حضرت حجت (عج) و اقدامات انجام شده مورد بررسی قرار گرفت.از آنجایی که مقرر شده بود پروژه «مسجد حضرت حجت (عج)» به این شرکت واگذار شود؛ لذا پس از بازدیدهای فنی و برگزاری جلسات کارشناسی، پروژه از سازمان عمرانی مناطق تحویل و به شرکت توسعه تحویل داده شد.

 

بنابراین گزارش، علیرغم وجود ملک معارض در ضلع جنوبی مسجد، پیرو ابلاغ اعتبار پیشبینی شده برای احداث این پروژه، اجرای دیوارهای حائل پیرامونی و ستونهای سازه ای طبقه منفی 2 در دستور کار قرار گرفته و هم اکنون در حال اجرا می باشد. دراین راستا برگزاری مناقصه، انعقاد قرارداد با پیمانکار، انعقاد قرارداد با مشاور، برگزاری جلسه هماهنگی بین کارفرما، مشاور و پیمانکار و آغاز تجهیز کارگاه ،اجرای قالب بندی ستون ها و دیوار حائل و برنامه ریزی جهت بتن ریزی از جمله اقدامات صورت گرفته در فرایند احداث این پروژه است.

 

گفتنی است مسجد حجت(عج) با مساحت 1،168 مترمربع و زیربنای 4160 متر مربع با کاربری فرهنگی مذهبی در بزرگراه امام علی (ع) جنوب، بعد از خاوران ، تقاطع خیابان سید جوادی قرار دارد که احداث آن از جمله تعهدات شهرداری تهران است.

پایان پیام/ 40