تدارک مفصل کانون‌های مساجد برای هفته کتاب/ تقویت دوستی بچه‌های مسجد با یار مهربان

تدارک مفصل کانون‌های مساجد برای هفته کتاب/ تقویت دوستی بچه‌های مسجد با یار مهربان

تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱
ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با برنامه‌های متنوع همچون طرح شنبه‌های کتاب، برپایی نمایشگاه‌های کتاب محله‌محور و رونمایی از کتاب صوتی ‌آیینه به استقبال از سی‌امین هفته کتاب جمهوری اسلامی می‌رود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 24 تا 30 آبان 1401 برگزار می شود؛ ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور  نیز که با هدف ارتقای سطح علمی و فرهنگی اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان، آشنایی با مفاهیم و اصول اسلامی و ارتقاء فرهنگ عمومی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مساجد را دنبال می کند، برای این هفته برنامه های متنوعی را تدارک دیده است.

 

بنابر این گزارش، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و نهضت مطالعه مفید، رونق بخشیدن به کتابخانه های مساجد کشور، احیای نقش کتابخانه های مساجد در اعتلای فرهنگ عمومی، تقویت فعالیت های مردمی و خودجوش کتابداران اهدافی است که ستاد هماهنگی کانون های مساجد در برنامه های هفته کتاب دنبال می کند.

 

 

 

 

مجری این برنامه ها کانون های فرهنگی هنری و کتابخانه های مساجد سراسر کشور و مخاطب آن اعضای کانون و کتابخانه های عمومی مساجد در بازه زمانی 24 تا 30 آبان ماه هستند.

 

طرح «شنبه های کتاب مساجد» ازجمله برنامه های پیش بینی شده است که طی آن هر استان یک مراسم متمرکز شنبه های کتاب مساجد را با حضور مسئولان استانی، فعالان حوزه کتاب، کتابخوانی و نشر و همچنین کانون های فعال این طرح در تاریخ 28 آبان برگزار می کند.  تلاش جهت مشارکت حداکثری کانون ها و کتابخانه ها در خصوص انتشار پوستر، موشن‌گرافیک، اینفوگرافیک، عکس و فیلم از اجرای طرح شنبه های کتاب مساجد در فضای مجازی نیز انجام می شود.

 

 

طرح شنبه های با کتاب - کانون فرهنگی هنری راهیان قدس

 

 

نشر فایل های مربوط به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره کتاب و کتابخوانی در فضای مجازی، تکریم فعالان حوزه کتاب مساجد اعم از کتابداران، اعضای کتابخانه، خیرین کتاب، ناشرین، نویسندگان، مروجان کتابخوانی و...)، برگزاری نمایشگاه های محله‌محور کتاب با حضور نویسندگان و افراد صاحبنظر نیز از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای هفته کتاب و کتابخوانی است.

 

 

پنجمین نمایشگاه کتاب «مسجد حاج‌رضا» برگزار می‌شود

 

 

مشارکت کتابخانه ها در فعالیت های رواق کتاب شامل فهرست نویسی، ثبت و بروزرسانی کتابخانه ها و صدای کتاب، نظارت و سرکشی از کتابخانه ها با اولویت کتابخانه های روستایی و مناطق محروم، برگزاری جلسات نقد و بررسی با حضور نویسندگان و صاحبنظران، دیدار با اهل قلم       و چهره های شاخص حوزه کتاب و کتابخوانی در استان ها و ارائه بسته های تشویقی شامل کد تخفیف خرید کتاب الکترونیک، اهدا کتاب، تقدیر از کتابخوانان برتر و .... به کانون ها و کتابخانه های فعال مسجدی نیز برای بزرگداشت هر چه بهتر این هفته پیش بینی شده است.

 

رونمایی از کتاب صوتی «آیینه» با مشارکت کانون ها و کتابخانه های سراسر کشور، برگزاری مسابقات کتابخوانی در سطوح ملی و استانی، اجرای طرح پالایش و پویاسازی کتابخانه های مسجدی، و برگزاری دوره آموزشی ویژه کتابداران مسجدی نیز به منظور اجرا به استان ها ابلاغ شده است.

 

گفتنی است، انعکاس فعالیت های صورت گرفته هفته کتاب در خبرگزاری ها، مطبوعات، فضای مجازی، رسانه های استانی و تهیه مستندات و بسته های خبری از کتابخانه های مساجد برتر کشور نیز در بخش رسانه ای برنامه های هفته کتاب و کتابخوانیِ ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد انجام می شود.

 

پایان پیام/ 9