فراخوان استعدادیابی اذان و مکبری در کانون «دوستان آسمانی» جهرم

فراخوان استعدادیابی اذان و مکبری در کانون «دوستان آسمانی» جهرم

تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۱
گواهیان گفت: به منظور شناسایی استعدادهای برتر در زمینه اذان و مکبری نماز فراخوان استعدادیابی میان بچه های مسجد در کانون فرهنگی هنری ‌«دوستان آسمانی» جهرم به اجرا در آمده است.

مسعود گواهیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان فارس گفت: به منظور استعدادیابی اذان، مکبری و قرائت تعقیبات نماز ویژه گروه سنی کودکان و نوجوانان در کانون فرهنگی هنری «دوستان آسمانی» شهرستان جهرم فراخوان استعدادیابی میان بچه های مسجد اعلام شد.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» افزود: تست استعدادیابی به منظور شناسایی استعدادهای برتر در این زمینه و با حضور متقاضیان عضویت در این گروه امشب چهارشنبه ۲۷ مهر در این کانون فرهنگی هنری انجام می شود.

 

وی بیان کرد: اعضای گروه مکبری را بچه های مقاطع مختلف تحصیلی به فراخور سن آنها تشکیل داده و از مقطع دبستان تا متوسطه دوم به صورت جداگانه در برنامه های نماز جماعت مسجد به فعالیت می پردازند.

 

گواهیان عنوان کرد: نماز جماعت در مسجد «امام حسین (ع)» جهرم که کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» نیز در آن واقع شده، در نوبت ظهر و عصر و مغرب و عشا اقامه می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «دوستان آسمانی» جهرم افزود: برای هر چه بهتر اقامه شدن نماز جماعت در این کانون، بچه های مسجد پای کار آمده و هر کس به نوبه خود وظایفی را بر عهده دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: از جمله فعالیت هایی که همواره با استقبال بچه های مسجد همراه است، مکبری بوده که در این کانون فرهنگی و هنری نیز مسجدی ها هر روز با شور و اشتیاق مهیای این امر می شوند.

 

گواهیان با اشاره به اینکه بچه های مسجد بر اساس لیست بندی که انجام شده و در زمان مشخص پیش از اقامه نماز جماعت در مسجد حضور پیدا کرده و برای مکبری آماده می شوند، گفت:‌ مکبران این کانون که نوجوانان مسجدی هستند در هر نوبت نماز جماعت در مسجد حضور دارند و برای هر نوبت ۲ نفر از بچه های مسجد به عنوان مکبر فعالیت می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه نماز جماعت هر روز ۲ نوبت در مسجد اقامه می شود، خاطرنشان کرد: بچه های مسجد نیز دوشادوش یکدیگر و در صفوف به هم پیوسته در کنار سایر نمازگزاران به اقامه نماز جماعت می پردازند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «دوستان آسمانی» جهرم اظهار کرد: صوت و لحن قرائت تکبیر در بچه های مسجد واحد بوده و به شیوه ای خاص و صوت زیبا انجام می شود ضمن اینکه اذان و تعقیبات نماز نیز توسط مکبران قرائت می شود.

 

پایان پیام/ 691