کانون «منتظران ظهور» و فعاليت‌هايي که بر مدار قرآن طراحي و اجرا مي‌شوند

کانون «منتظران ظهور» و فعالیت‌هایی که بر مدار قرآن طراحی و اجرا می‌شوند

تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۱
شفيعي با اشاره فعاليت‌هاي کانون فرهنگي هنري «منتظران ظهور» گفت: عموم برنامه‌هاي ما بر مدار فعاليت‌هاي قرآني طراحي و اجرا مي‌شوند تا از اين منظر بتوانيم اهل مسجد به ويژه نسل جوان را به آموزه‌هاي قرآن جذب کنيم.

«محمدجعفر شفيعي» در گفت,گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس با اشاره به اينکه کانون فرهنگي هنري «منتظران ظهور» کازرون اقدامات خوبي در زمينه پرورش استعداد هاي قرآني انجام داده است، گفت: تربيت حافظان قرآن کريم و برگزاري دوره هاي قرآني از جمله حفظ مفاهيم قرائت و تفسير از جمله برنامه هاي کانون فرهنگي هنري «منتظران ظهور» کازرون مسجد الزهرا(س) در زمينه قرآن کريم است.

اين فعال فرهنگي برگزاري محافل و کرسي‌هاي تلاوت براي قاريان نوجوان، برگزاري جلسات تخصصي قرآن کريم و برگزاري مسابقات قرائت قرآن کريم را از جمله برنامه‌هاي اجرا شده در اين کانون ياد کرد و افزود: اين طرح بستري مناسب براي کشف و پرورش استعدادهاي قرآني از ميان نوجوانان است.


شفیعی با اشاره به برگزاری محفل انس با قرآن کریم به همت بچه های مسجد و اعضای کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون تصریح کرد: در راستای پیوند مسجد و مدرسه محفل انس با قرآن ویژه نوجوانان مسجدی توسط کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون با حضور قاریان و با حضور بچه های مسجد به همت این کانون فرهنگی هنری برگزار شد.

مدير کانون فرهنگي هنري «منتظران ظهور» کازرون با اشاره به اينکه بچه هاي مسجد با برگزاري محفل انس با قرآن کريم، آياتي از کلام الله مجيد را تلاوت کردند، افزود: در اين محفل جمع کثيري از قرآن دوستان شرکت کرده و از شنيدن صوت زيباي قاريان برجسته لذت بردند.


وی با اشاره به اينکه همچنين در اين محفل قرآني حافظان نوجوان قرآن کريم نيز به تلاوت آيات نور پرداختند، خاطر نشان کرد: اين محافل با هدف آشنايي نوجوانان با سبک زندگي و آموزه هاي قرآني مي باشد تا نوجوانان ما از سنين نوجواني با قرآن و سبک زندگي قرآني شوند و در زندگي خود از نکات اين کتاب آسماني استفاده کنند.

شفيعي در پايان با بيان اينکه نوجوانان مسجدي با الگو قرار دادن اين کتاب آسماني در برنامه‌هاي زندگي خود در مسير رشد و تعالي قرار مي‌گيرند، بيان داشت: اميد است با برگزاري اين گونه برنامه‌ها در مدارس بتوان در سطح کشور به اهداف قرآني دست يافت.