لزوم ارتباط مستقیم با بچه‌های مسجد برای تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی

لزوم ارتباط مستقیم با بچه‌های مسجد برای تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی

تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۱
اله ویردی زاده با تاکید بر تحقق مسجد طراز اسلامی با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: رویکرد ما ارتباط مستقیم با بچه‌های مسجد برای تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «مهدی اله ویردی زاده» امروز(پنج‌شنبه، ۲۸ مهر) در آیین تکریم و معارفه سرپرست کانون های مساجد گیلان که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این اداره کل برگزار شد با تاکید بر ارتباط  مداوم با بچه‌های مسجد گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بر اساس منویات رهبری و در راستای سیاست گذاری‌ها و در تحقق بازگشت به مسجد طراز اسلامی گام بر می‌دارند.

 

معاون پشتیبانی و توسعه منابع ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با تاکید بر تحقق مسجد طراز اسلامی با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد افزود: در حوزه اداری مالی مساجد برای بچه‌های مسجد سلسله مراتب نخواهیم داشت و رویکرد ما ارتباط مستقیم با بچه‌های مسجد در تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی است و از فعالیت‌های آنان در راستای سیاست‌های ستاد حمایت خواهیم کرد.

 

وی با اشاره به رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شخص وزیر بر مسجد محوری تصریح کرد: تحقق مسجد طراز اسلامی و احیای کارکردهای مسجد از مطالبات مهم مقام معظم رهبری و دولت است که با وجود مشکلات اعتباری و نقدینگی، مورد حمایت است.

 

اله‌ویردی زاده با بیان اینکه نگاه ما به مسجد نگاه دیرینه و سنتی است از مدیریت شهری کانون‌های مساجد خبرداد و اذعان کرد: این مدیریت در راستای تسهیل تحقق سیاست‌ها و خط مشی‌ها صورت می‌گیرد.

 

 

هویت کانون‌ها تربیت نیروی مسجدی فرهنگی و انقلابی است

« رضا حاجتی» نیز در این نشست با بیان اینکه مسجد مرکز حکم‌رانی اسلام و امام جماعت محور مدیریت مسجد است گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یکی از مجموعه‌های تاثیرگذار در تکمیل پازل مساجد و دستیار فرهنگی امام جماعت در تحقق سیاست‌های اجرایی هستند.

 

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان تربیت انسان‌‌های متعهد و ترویج تمدن اسلامی را از وظایف کانون‌های مساجد برشمرد و افزود امروز جنگ تمدن اسلام و  تمدن غرب است که با شکل‌گیری انقلاب اسلامی هیمنه تحول غرب روبه افول و شکست رفت.

 

وی ادامه داد: امروز انقلاب اسلامی در مقابل تمدن عرب که پر از گمراهی و فساد است، قد علم کرده و با بهره‌گیری از فضای مجازی به دنبال منزوی کردن مردم است تا با از بین بردن پیوند اجتماعی، بر انسان‌ها حکمرانی کند که کانون‌های فرهنگی با احیای کارکردهای مسجد می‌تواند در این زمینه کمک‌رسان باشند. 

 

حاجتی خواستار پرهیز از موازی کاری فعالیت‌های فرهنگی شد و با بیان اینکه کار مسجد کار جمعی است و همه اقشار را در بر دارد اذعان کرد: در حوزه مسجد باید تخصص داشته و دقت کنیم، اگر همه مجموعه‌های فرهنگی به وظایف خود عمل کنند موازی کاری از بین می‌رود.

 

در پایان این مراسم از زحمات حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی‌نژاد» قدردانی و حجت الاسلام «رضا حاجتی» به عنوان سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان معرفی شد. 

 

 

پایان پیام/ 84