فاصله گرفتن از مسجد سبب افزایش آسیب‌های جامعه می شود

فاصله گرفتن از مسجد سبب افزایش آسیب‌های جامعه می شود

تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۱
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه فاصله گرفتن از مسجد و غفلت از این حوزه آسیب‌زا است گفت: باید در جهت نزدیک تر شدن هر چه بیشتر جوانان به مسجد تلاش کنیم و نسل امروز را با مسجد پیوند دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی» امروز (پنج‌شنبه، ۲۸ مهر) در دیدار «رضا ثقتی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و «رضا حاجتی» سرپرست کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با وی با تقدیر از زحمات حجت الاسلام « رضوانی‌نژاد» که با پرهیز از حواشی به فعالیت در حوزه مساجد پرداخت گفت: در همه نظام‌های اجتماعی مسئولیت کوتاه مدت است و باید از این فرصت برای خدمت‌گذاری به مردم بهره برد.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر بهره‌گیری از تجارب مدیران قبلی در مدیریت‌های جدید افزود: نباید این تغییرات منجر به منزوی شدن مسئولان قبلی شود بلکه باید با تکیه بر تجارب آنان، نقاط ضعف را شناسایی و در راستای رفع و تقویت آن گام برداشت.

 

وی با بیان اینکه مسجد پایگاه محوری انقلاب و اجتماعات مردمی است اظهار کرد: مساجد باید به گونه‌ای فعالیت کنند که همه اقشار را جذب کرده و برای همگان برنامه داشته باشند.

 

آیت الله فلاحتی خواستار توجه و حمایت ویژه از مساجد به ویژه جوانان مسجدی شد تا با انگیزه بیشتر به فعالیت‌های فرهنگی، هنری، مسجدی و انقلابی خود ادامه دهند.

 

وی بر تشکیل اتاق فکری متشکل از جوانان مسجدی در استان تاکید و تصریح کرد: باید با حضور در مساجد، فعال کردن همه کانون‌های فرهنگی و هنری و تبیین سیاست‌های خرد و کلان، فعالیت‌های مسجد محور را گسترش داده و تداوم بخشید.

 

امام جمعه رشت با اشاره به آسیب‌شناسی فعالیت‌های مسجدی خواستار گردهمایی مدیران کانون و تداوم نشست با آنان شد و بیان کرد: فاصله گرفتن از مسجد و غفلت از این حوزه آسیب‌زا است.

 

وی یکی از دلایل آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر را در فاصله گرفتن از مساجد عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: تربیت جوان متعهد، بصیر و انقلابی از کارکردهای مساجد است و باید در جهت نزدیک تر شدن هر چه بیشتر جوانان به مسجد تلاش کنیم و نسل امروز را با مسجد پیوند دهیم.

 

 

 

پایان پیام/ 84