مسجدی که با فعالیت‌های قرآنی ۴ هزار نوجوان و جوان را عضو فعال کرده است

مسجدی که با فعالیت‌های قرآنی ۴ هزار نوجوان و جوان را عضو فعال کرده است

تاریخ انتشار : ۲ آبان ۱۴۰۱
زمانی گفت: برگزاری مسابقات قرآنی از فعالیت‌های شاخص کانون فرهنگی هنری ‌«آفرینش» مسجدالرضا(ع) است چنان‌که با برنامه‌های قرآنی و مذهبی بیش از ۴ هزار نفر نوجوان و جوان را عضو فعال خود کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری «آفرینش» در جوار مسجدالرضا‌(‌ع) واقع در گندمان بروجن از توابع استان چهار محال و بختیاری در سال ۱۳۸۹ با هدف اجرای برنامه های فرهنگی، مذهبی، هنری، قرآنی و فراهم کردن زمینه حضور نوجوانان و جوانان در مسجد با مجوز ستاد فهمای استان تاسیس شده است.

 

«عذرا زمانی» با اشاره به برنامه‌‌های کانون فرهنگی هنری «آفرینش»، اظهار کرد: نشست تخصصی شیوه‌های دعوت به نماز با رویکرد تشویقی، به همت کانون آفرینش در مدارس شهر گندمان ویژه نوجوانان برگزار می‌شود.

 

 

چرا نوجوان به نماز بی علاقه می شود!؟ – فرزند پرتال

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری آفرینش از اجرای طرح «پیوند نوجوانان و جوانان» با مساجد و اجرای برنامه‌های مشترک با مدارس خبر داد و گفت: کانون آفرینش با همکاری کتابخانه عمومی شهر گندمان در برگزاری مسابقات کتابخوانی، اجرای طرح «نذر کتاب»، جمع آوری کتاب برای کتابخانه مسجد، برگزاری ایستگاه نقاشی، برگزاری اردو‌های زیارتی و سیاحتی همکاری دارد و برپایی نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در هفته کتاب بخش دیگری از برنامه‌های این کانون در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

 

زمانی با اشاره به برپایی محافل انس با قرآن کریم با حضور حافظان و قاریان برتر ملی و استانی، گفت: مسابقات قرآنی از فعالیت‌های شاخص این کانون است و با برگزاری برنامه‌های قرآنی و مذهبی توانسته‌ایم، بیش از چهار هزار نفر نوجوان و جوان را عضو فعال این کانون کنیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «آفرینش» ادامه داد:‌ این کانون فعال مسجدی برای تقویت درسی و اعتقادی دانش آموزان نیز تدابیری اندیشیده است برگزاری کلاس های درسی و تقویتی برای سنین مختلف، دعوت از مشاورین و روحانیون در بحث اصول اعتقادی، توحیدی و پاسخگویی به شبهات جوانان و نوجوانان ازجمله این برنامه‌ها است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری آفرینش مسجد الرضا‌(ع) برگزاری جشن «روزه اولی‌ها» ویژه دانش آموزان تازه‌ملکف را از دیگر برنامه‌های شاخص این کانون برشمرد و اضافه کرد: در این برنامه با حضور کودکان، از حافظان و قاریان کودک و نوجوان دعوت و برنامه‌‌‌هایی مانند مداحی‌ و مولودی‌خوانی توسط خود «روزه‌ اولی‌‌‌ها» اجرا و به آنها جوایزی اهدا می‌‌شود.

 

 

نحوه مواجهه با روزه اولی ها در ماه رمضان/توصیه های مناسب برای روزه داری نوجوانان | خبرگزاری فارس

 

 

وی درباره رویکرد این کانون در کمک‌رسانی به اقشار محروم، بیان کرد: اجرای طرح «نذر مهدوی» و توزیع بسته‌های گوشت قربانی با همکاری موسسه حضرت خدیجه(س) و برنامه «به سمت خدا» و توزیع بیش از سه هزار بسته غذایی و بهداشتی میان نیازمندان در دوران شیوع کرونا ازجمله خدمات مومنانه بچه‌های مسجدالرضا(ع) است.

 

 

 

 

زمانی از راه اندازی صندوق قرض الحسنه ثامن الائمه‌(ع) در این کانون خبر داد و ابراز کرد: این صندوق به منظور ارایه تسهیلات به افراد نیازمند با همکاری مستمر شورای فرهنگی مسجد و پایگاه بسیج برادران فعالیت می‌‌کند. همچنین اجرای طرح شناسایی، آموزش و کمک به ترک معتادان شهر با همکاری نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف از دیگر برنامه‌‌های این کانون فرهنگی هنری است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری آفرینش مسجد الرضا‌(ع)‌ با بیان اینکه کادرسازی و تربیت نیروی متخصص نیز در این کانون دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: مربیان کلاس‌‌های بانوان در رشته‌های قرآنی در ابتدا از قرآن‌ آموزان این کانون بوده‌‌اند، از همین افراد برای مربی‌گری کلاس‌ها استفاده می‌‌شود و در کنار فراگیری قرآن، نکات اخلاقی، احکام، تربیت فرزند، همسرداری، سبک زندگی هم به اعضای کانون آموزش داده می‌‌شود.

 

پایان پیام/ 40