ساخت پلاتو و نگارخانه از ضروریات حوزه فرهنگ است

ساخت پلاتو و نگارخانه از ضروریات حوزه فرهنگ است

تاریخ انتشار : ۳ آبان ۱۴۰۱
بهرام مسلمی مهنی گفت: ساخت پلاتو و نگارخانه را از ضروریات است جشنواره های مختلفی از جمله جشنواره تئاتر خیابانی رضوی، جشنواره موسیقی هلیل، جشنواره شعر، جشنواره شهید شهسواری، جشنواره کلوت، جشنواره گویش های محلی و .... در جنوب کرمان تعریف شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۳ آبان ماه) «بهرام مسلمی مهنی» در نشست هم اندیشی با نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، فرهنگ را زیر ساخت هر حوزه دانست و گفت: متاسفانه آن گونه که باید به این حوزه توجه شود نشده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان یکی از مشکلات زیرساختی حوزه فرهنگ در جیرفت را نبود فضای فیزیکی در این شهرستان برشمرد و بیان کرد: نبود سینما پلاتو، نگارخانه، فرهنگسرا و ... نیز از دیگر مشکلات این حوزه است.

 

وی با بیان این مطلب که در شهرستان جیرفت زیر ساخت فیزیکی مناسبی در حوزه فرهنگ نداریم، ابراز کرد: از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری ۱۵ میلیارد تومان به ساختمان اختصاص داده شده است که در صورت تامین اعتبار از محل ماده ۲۳ این مهم محقق می شود.

مسلمی مهنی ساخت پلاتو و نگارخانه را از ضروریات دانست و اظهار کرد: جشنواره های مختلفی از جمله جشنواره تئاتر خیابانی رضوی، جشنواره موسیقی هلیل، جشنواره شعر، جشنواره شهید شهسواری، جشنواره کلوت، جشنواره گویش های محلی و .... در جنوب کرمان تعریف شده که بزودی برگزار می شوند. 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان خاطرنشان کرد: هنرستان هنرهای زیبا دختران و پسران در جنوب کرمان یک ظرفیت بسیار خوب برای منطقه است.

 

وی در خاتمه عنوان کرد: با توجه به این که هنرستان هنرهای زیبا دختران و پسران نوپا است بنابراین تجهیزات لازم برای استفاده دانش آموزان ندارد که می طلبد توجه جدی به این مهم شود.

 

گفتنی است؛ در این نشست معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان مسائل و مشکلات حوزه فرهنگ و هنر جنوب کرمان را بیان کردند و نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص قول مساعد و همکاری لازم را دادند.

پایان پیام/ 586