حضور جوانان درکانون مسجد شادابی را به فضای فرهنگی مساجد اضافه می کند

حضور جوانان درکانون مسجد شادابی را به فضای فرهنگی مساجد اضافه می کند

تاریخ انتشار : ۳ آبان ۱۴۰۱
حجت الاسلام فاطمی نسب،گفت: حضور جوانان در مسجد شادابی را به فضای فرهنگی مساجد اضافه می کند و هر جا مسجد و محل عبادت باشد، ظرفیتی است که می توانیم نوجوانان و جوانان را جذب کنیم.

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه گفت : . هوشمندی و درایت متولیان  امور فرهنگی در برنامه ریزی برای حضور جوانان در تنوع برنامه های فرهنگی زمینه ساز حضور بیشتر جوانان و نوجوانان به مساجد می شود و در این امر نقش کانون های فرهنگی مساجد بسیار جدی است و باید با برنامه ریزی زمینه حضور نوجوانان را در مساجد فراهم کنند، این برنامه ها موجب استعدادیابی نوجوانان شده و زمینه شکوفا شدن آنها را فراهم می کند

 

امام جمعه سرپل ذهاب، افزود: کانون مسجد موجبات فراهم کردن بستر تربیت دینی در مسجد می شود مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد باید خلاق ترین فرد باشد و برنامه و ایده همراه با دغدغه باشد ، لذا باید با توکل به خدا با کمترین اعتبارت بیشترین برنامه ریزی را انجام داد.  

 

وی خاطر نشان کرد: ما ظرفیت عظیمی به نام کانون های فرهنگی هنری مساجد داریم که مغفول مانده است و باید از این ظرفیت بزرگ به درستی استفاده کرد.

 

حجت الاسلام فاطمی نسب ،تصریح کرد: امروز حدود ۵۰ کانون در سطح شهرستان فعالیت دارند و با وجود این تعداد کانون ما باید حداقل ۱۰ هزار عضو کانون داشته باشیم و مدیران کانون به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با آنها در ارتباط باشند.  

 

امام جمعه سرپل ذهاب،اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد بازوان اصلی اجرای برنامه های قرآنی و فرهنگی هنری با محوریت ارزش های دینی و انقلاب اسلامی هستند.

 

وی در پایان گفت: اعتبارات فرهنگی به شهرستان ها تزریق نمی شود و یا اگر می شود بسیار محدود و ناچیز است و لذا کمک به کانون ها باید بر اساس طرح و برنامه صورت گیرد تا باعث جنب و جوش کانون ها شود لذا کانون های فرهنگی هنری مساجد باید از ظرفیت های بسیج و دیگر نهادها استفاده کنند تا شاهد رشد و بالندگی فرهنگی شهرستان باشیم.  

 

پایان پیام/ 712