زن در گفتمان جمهوری اسلامی جایگاهی رفیع دارد/حضور بانوان در فعالیت‌های مسجدی پررنگ‌تر شود

زن در گفتمان جمهوری اسلامی جایگاهی رفیع دارد/حضور بانوان در فعالیت‌های مسجدی پررنگ‌تر شود

تاریخ انتشار : ۸ آبان ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام والمسلمین خداداده با بیان اینکه زن در گفتمان دین، جمهوری اسلامی و تشیع از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، گفت: هر جا زنان مومن حضور دارند آن فضا، فضای پاکی و طهارت است. 

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان،، نشست «نقش آفرینی فرهنگی، سیاسی زن و خانواده» به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور صبح امروز (چهارشنبه، هشتم آبان ماه) در مجموعه باغ زیبا برگزار شد.

 


در ابتدای این نشست، حجت الاسلام والمسلمین کمال الدین خداداده با بیان اینکه حضور زنان در هر مجموعه ای فرصت است، اظهار کرد: زن در گفتمان دینی، جمهوری اسلامی و تشیع در طول تاریخ جایگاه ویژه ای داشته است. وقتی از زن نام می بریم به یاد حضرت زهرا (س) و حضرت زینب(س)، مادر بودن، حیا و عفت می افتیم و در واقع هر جا که زنان مومن حضور دارند، آن فضا، فضای پاکی و طهارت است.

 


رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور بیان کرد: بانوان شاغل در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد پل ارتباطی با صف هستند و ستاد به شما، با دیده شخصیت فرهنگی اثرگذار می نگرد. 

 


وی راه اندازی کانون های ویژه خواهران در مساجد را ضروری دانست و گفت: کارگروه فکری، اندیشه ورز و قوه عاقله در ستاد کانون های مساجد شما بانوان هستید.  

 


رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تاکید کرد: ضرورت دارد گعده های دختران نوجوان در مساجد ایجاد و تقویت و حضور بانوان در فعالیت های فرهنگی هنری مسجد پررنگ تر شود. 

 


حجت الاسلام خداداده در پایان خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی هنری با هدف جذاب کردن فعالیت های مسجد ایجاد شده اند، در این فرایند بر حضور بانوان و دختران نیز تاکید می کنیم.

 


بنا بر این گزارش، در ادامه این نشست، فاطمه گنجی، مسئول امور بانوان ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند: کار فرهنگی از هوایی که در آن تنفس می کنیم واجب تر است، گفت: بر اساس تعبیر معظم‌له، زن باید در مرکز باشد و این در مرکز بودن به معنای در اجتماع بودن، همسرداری و مادر بودن است. 

 


بنا بر این گزارش، در ادامه این نشست، دکتر فرشته روح‌افزا با اشاره به نقش مهم رسانه گفت: نه تنها در ایران بلکه در کل دنیا تاثیرگذاری و تحول بخشی رسانه مهم است. 

 


وی تصریح کرد: نظام جهانی به دنبال بهره برداری از ابزار رسانه برای تاثیرگذاری بر افکار مردم دنیا است چرا که آنها فهمیده اند دیگر با حضور نظامی در دیگر کشورها نمی توانند تاثیر داشته باشند. 

 


دبیر کمیته علمی اندیشه های راهبردی بیان کرد: نظام سلطه تلاش دارد با پروژه جهانی شدن، فکر واحدی ایجاد کند و افکار جهان را در دست بگیرد. 

 


وی با اشاره به تاثیرگذاری شبکه های اجتماعی در دنیا گفت: برای مثال امروز فیسبوک از پربیننده ترین شبکه های اجتماعی است، نظام سلطه از طریق رسانه ها و فضای مجازی امروز از فرهنگ، غذا، پوشاک، نوع زندگی همه مردم دنیا خبر دارد و تلاش می کند ما نیز تابع افکار و خوراک فکری‌ای که آنها ارائه می دهند، باشیم.

 


روح افزا با بیان اینکه رسانه امروز سلاح جنگ نرم است، خاطرنشان کرد: رسانه ساماندهی ذهنی و سبک زندگی انسان ها را به دست گرفته و ما نیز در این دنیایی که رسانه حرف اول را می زند، باید در عرصه غرهنگی اثرگذاری ویژه ای نه تنها در کشور بلکه در کل دنیا داشته باشیم. 

 


این استاد حوزه و دانشگاه نقش اهالی رسانه را در دنیای امروز بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد:  مسئله جمعیت که همواره مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند، از موضوعاتی است که برای آن برنامه دارد و تلاش می کند موضوع کاهش جمعیت را در کشور دنبال کند.

 

 

پایان پیام/ 9