محور مقاومت بزرگترین مانع در مسیر یارگیری و غارتگری آمریکا است

محور مقاومت بزرگترین مانع در مسیر یارگیری و غارتگری آمریکا است

تاریخ انتشار : ۸ آبان ۱۴۰۱
کاردار سفارت ایران در بیروت با بیان اینکه محور مقاومت بزرگترین مانع در مسیر یارگیری و غارتگری آمریکا است، گفت: علی‌رغم تحریم‌های شدید کشور در اوج پیشرفت است که جلوه‌های آن را در صنایع ماهواره‌ای، موشکی و نانو می‌بینیم.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، نشست «نقش‌آفرینی فرهنگی، سیاسی زن و خانواده» به همت ستاد هماهنگی کانون های مساجد امروز (یکشنبه، هشتم آبان ماه) برگزار شد.

 

گزارش تصویری این نشست را اینجا ببینید.

 


بنابراین گزارش، دکتر «سیدهادی سید افقهی» در نوبت عصر این نشست به بررسی تحولات منطقه و ارتباط آن با مسائل داخل کشور پرداخت و گفت: امروز آمریکا تلاش دارد که بر نقاط سوق الجیشی دنیا و گذرگاه های آبی خاورمیانه متمرکز شود.

 

 



 

این کارشناس برجسته جهان اسلام با اشاره به بحث خودکامگی آمریکا، بیان کرد: امروز می ببنیم که آمریکا از کودکی به بچه ها نژادپرستی را می آموزند و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز اخیرا اظهار کرده است که اروپا باغ زیبا و دنیا جنگل است.



وی با اشاره به برنامه آمریکا و اسرائیل و داعش برای تخریب آثار باستانی دیگر کشورها، تصریح کرد: امروز داعش به دلیل نداشتن سابقه و پیشینیه فرهنگی درصدد است آثار باستانی کشورهای دارای پیشینه و سابقه فرهنگی را تخریب کند.



کاردار سفارت ایران در بیروت با بیان اینکه آمریکا ۴۵ پایگاه نظامی در خاورمیانه دارد، ادامه داد: آمریکا در سازمان های بین المللی اعمال نفوذ دارد و از طرفی دارای قدرت راهبردی و همپیمانان منطقه ای است.

 

 


 

این تحلیگر سیاسی اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا،بنای دشمنی با کشور ما داشته است،مقام معظم رهبری بارها نسبت به موضوع ناتوی فرهنگی،شبیهخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی دشمن هشدار دادند.



وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر غرب خود را مدافع حقوق بشر می داند، گفت: آنها در حالی نسبت به فوت مهسا امینی واکنش نشان می دهند که می بینیم خودشان بزرگترین جنایت های بشری را انجام می دهند.



سیدافقهی با اشاره به تشکیل محور مقاومت در خاورمیانه، تاکید کرد: غرب به دلیل پیروزی ها و دستاوردهای سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ایشان را شهید کردند و فکر می کردند با این اقدام نخ تسبیح مقاومت پاره شده و دانه های آن متفرق می شوند؛ در حالی که دیدیم چنین نشد.

 

 

 

 

وی محور مقاومت را بزرگترین مانع در مسیر خودکامگی آمریکا دانست و اضافه کرد: این محور مانع پیشرفت و مزاحم جدی یارگیری و غارتگری آمریکا است.



مولف «مسیحیت صهیونیستی و خطر آن برای امنیت جهانی» با بیان اینکه پیروزی های مقاومت روز به روز بیشتر می شود، ابراز کرد: امروز قریب هشت سال است که عربستان علیه یمن می جنگد چراکه آنها به دنبال منابع و ذخایر یمن هستند.



وی اضافه کرد: امروز رسانه های زرد این باور را که جواب خشونت، خشونت نیست» القا می کنند، ما به دنبال خشونت نیستم بلکه به دنبال دفاع هستیم.



این کارشناس حوزه سیاسی با بیان اینکه علی‌رغم تحریم های شدید کشور در اوج پیشرفت است، خاطرنشان کرد: پیشرفت های ماهواره ای، موشکی، نانو و دانش بنیان جلوه هایی از این پیشرفت است.

 

پایان پیام/ 40