کانون مسجدی که توانمندسازی و اشتغال بانوان را مورد توجه قرار داده است

کانون مسجدی که توانمندسازی و اشتغال بانوان را مورد توجه قرار داده است

تاریخ انتشار : ۹ آبان ۱۴۰۱
کانون فرهنگی هنری قائم آل محمد (ص) روستای کیشیت شهرستان قلعه گنج از همان ابتدا در کنار برگزاری دوره های آموزش قرآن کریم، رویکرد فعالیت های هنری خود را بر توانمندسازی و اشتغال بانوان روستا قرار داده است.

 خبرگزاری شبستان - جنوب کرمان؛ مسجد النبی (ص) با قدمتی بیش از ۳۰ سال در روستای سر سبز و زیبای کیشیت شهرستان قلعه گنج بنا شده است.

 

کانون فرهنگی هنری قائم آل محمد (ص) یکی از ۱۰۱ کانون فرهنگی هنری شهرستان قلعه گنج است که در سال ۱۳۹۲ با رویکرد احیای کارکردهای مسجد تراز اسلامی در مسجد این روستا تأسیس شد.

 

این کانون فرهنگی هنری از همان ابتدا در کنار برگزاری دوره های آموزش قرآن کریم، رویکرد فعالیت های هنری خود را بر توانمندسازی و اشتغال بانوان روستا قرار داده است و در ‌حوزه کارآفرینی توانسته زمینه اشتغال آنها را فراهم کند.

 

بنا بر این گزارش، خبرگزاری شبستان با مدیر کانون فرهنگی هنری قائم آل محمد (ص) قلعه گنج گفت و گو کرد.

 

«شهلا حیدرنیا» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: این کانون فرهنگی هنری از بدو تاسیس فعالیت های خود را در زمینه هنری با برگزاری دوره های آموزش هنرهای دستی همچون بافتنی، عروسک سازی، پته دوزی، تابلو فرش و قالی بافی آغاز کرد.

 

 

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری قائم آل محمد (ص) قلعه گنج افزود: هدف ما در گام اول مهارت آموزی و توانمندسازی بانوان روستا بود تا بتوانند با فراگیری مهارت های لازم برای خود کسب و کار خانگی راه اندازی کنند.

 

 

 

 

 

وی بیان کرد: خیاطی و حصیر بافی از دیگر دوره های آموزشی این کانون است.

 

 

 

 

 

حیدرنیا ابراز کرد: از آنجایی که یکی از محصولات باغی روستای کیشیت انبه است بنابراین تصمیم گرفتیم بخشی از فعالیت های کانون را به آموزش ترشیجات اختصاص دهیم.

 

 

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری قائم آل محمد (ص) قلعه گنج اظهار کرد: محصولات و صنایع دستی بانوان روستا از کیفیت خوبی برخوردار است اما عدم مهارت کافی در فروش مانع بزرگی بر سر راه کسب و کار آنها است.

 

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: البته ما سعی کردیم با آموزش راه های بازاریابی تا حدودی به رفع مشکل فروش محصولات آنها کمک کنیم.

 

 حیدرنیا عنوان کرد: به طور مثال با هماهنگی هتل کپری ترشیجات آنها به گردشگران فروخته شده و سایر محصولات آنها از طریق فضای مجازی به فروش می رسد‌.

 

یکی از رویکردهای های کانون های مساجد برای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد و غنی سازی اوقات فراغت آنها، انجام فعالیت های هنری است و کانون فرهنگی هنری قائم آل محمد (ص) توانسته با برگزاری دوره های آموزش هنرهای دستی دختران  نوجوان و بانوان جوان را جذب مسجد کرده و با مهارت آموزی زمینه اشتغال آنها را فراهم کند.

پایان پیام/ 586