طرح «پالایش کتاب» در کتابخانه‌ها و کانون‌های مسجدی اجرا می‌شود

طرح «پالایش کتاب» در کتابخانه‌ها و کانون‌های مسجدی اجرا می‌شود

تاریخ انتشار : ۹ آبان ۱۴۰۱
طرح «پالایش کتاب» با محورهایی همچون جمع‌آوری کتاب‌های فرسوده و بلااستفاده و تجهیز کتابخانه‌های مساجد به کتاب‌های روز توسط ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، طرح «پالایش کتاب» در کتابخانه ها و کانون های مساجد کشور همزمان با فرا رسیدن هفته کتاب اجرا می شود.

 

بنابر این گزارش، کتاب های موجود در کتابخانه های مساجد بعد از سال ها استفاده مراجعان، نیاز به بازبینی و به‌روزرسانی دارند، همچنین، بسیاری از کتاب ها به ویژه در بخش کمک درسی فرسوده و بلااستفاده هستند که باید آنها نیز پالایش و جداسازی شوند.

 

علاوه بر این، کتابخانه های مساجد باید به کتاب هایی که مطابق با نیازهای روز و متناسب با فضای مسجد و کار فرهنگی منتشر شده اند، مجهز شوند.

 

به همین منظور در این طرح ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور همزمان با بزرگداشت سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران (۲۴ تا ۳۰ آبان) با مشارکت ستادهای استانی، کتاب های فرسوده و بلااستفاده را از کتابخانه های مساجد جمع آوری و کتاب های موردنیاز از جمله سه هزار جلد کتاب را بین کتابخانه ها توزیع می کند.

 

گفتنی است، پالایش کتاب های بلااستفاده و فرسوده، تجهیز منابع جدید کتابخانه های بر اساس نیاز کتابخانه، صرفه جویی در هزینه های خرید کتاب، بازدید و سرکشی از کتابخانه های مشارکت کننده و ... از اهداف این طرح است.

 

پایان پیام/ 9