یازدهمین سالگرد شهادت شهیده «زهرا دقیقی» در فومن برگزار می‌شود

یازدهمین سالگرد شهادت شهیده «زهرا دقیقی» در فومن برگزار می‌شود

تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۱
حجت الاسلام حسن زاده گفت: یازدهمین سالگرد شهادت زائر عرفه کربلای حسینی؛ شهیده «زهرا دقیقی» در فومن برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام«محمدحسن حسن‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان اظهار کرد: مراسم محوری سالگرد شهادت اولین شهیده صالحین کشور شهیده «زهرا دقیقی» همزمان و به صورت مشترک با سالروز وفات حضرت ام البنین در مسجد جامع فومن برگزار می شود.

 

همسر طلبه شهیده «زهرا دقیقی» و مدیر کانون فرهنگی هنری ثقلین مسجد جامع فومن افزود: کمیته مردمی توسط بانوان فعال در هیئات مذهبی شهرستان تشکیل شده و برگزاری بزرگداشت برای نخستین طلبه شهیده شجره طیبه صالحین را روز دوشنبه (16 آبان) با سخنرانی حجت الاسلام سلیمانی، امام جمعه لاهیجان برگزار خواهند کرد.

 

گفتنی است؛ طلبه شهیده زهرا دقیقی خداشهری در اواخر سال 1349 در خانواده مذهبی در روستای خداشهر فومن دیده به جهان گشود. ایشان دوران تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در همان جا و دوران دبیرستان و تحصیلات حوزوی را به صورت حضوری در شهر رشت به صورت غیر حضوری در قم و تا دوره سطح حوزوی گذراند.

 

وی از همان ابتدای دوران حیات خویش که خود را شناخت دارای اعتقاد و ایمانی قوی و عاشق اهل بیت(علیهم السلام) و شهادت درراه خدا بود و بدین خاطر که هر کس، حتی معلم‌های دوران راهنمایی وی وقتی که خبر شهادت ایشان را شنیدند گفتند که او به آرزوی خود رسید.



بسیجی شهیده  دقیقی  ازآنجا که به علت وابستگی شدید به انقلاب و نظام و ارزش‌های اسلامی و ارائه خدمت به ایثارگران ، پس از آشنایی با خانواده حجت الاسلام والمسلین حاج آقا حسن زاده از روحانیون بزرگ فومن با آقای شیخ محمدحسن حسن زاده که طلبه و جانباز 70 درصد دفاع مقدس گیلانی بود ازدواج کرد که ثمره این ازدواج دو فرزند به نام فاطمه و محمدجواد است . از خصوصیات بارز اخلاقی ایشان می توان به تقیّدنمازاول وقت و همچنین خوشرویی و خوش اخلاقی با خانواده خود و مردم ، اطاعت از همسر و پرستاری از وی و همجنین تربیت فرزندان خوب ، کمک به نیازمندان ، شرکت در مراسمات شهداء ومذهبی و صله رحم و ... اشاره کرد.

 

شهیده زهرا دقیقی همدوش همسر جانباز خویش تا زمانی که راه کربلا بسته بود، دعای عرفه را در نزدیکترین مکان به کربلای معلا (مرز خسروی) می‌خواند، پس از باز شدن راه کربلا همراه همسر و فرزندانشان 2 بار توفیق قرائت دعای عرفه در کنار حرم مطهر امام حسین (علیه‌السلام) را پیدا کردند که در سفر آخر همراه با کاروان تشویقی مسئولین و متولیان امر نظام تربیتی بسیج (شجره طیبه صالحین ) سپاه قدس گیلان در عرفه امام حسین (علیه السلام) و از سامرا به کاظمین بر می‌گشتند، در غروب 17 آبان ماه سال 1390و در حمله تروریستی معاندان اعتقادی سیاسی تشیع، شربت پاک وگوارای شهادت را نوشید و این در حالی بود که همراهان او ساعاتی قبل تر شاهد گریه و تضرع او و آرزوی شهادت نمودن در سرداب امام زمان ارواحنا فداه در سامرا بودند که خدای بزرگ او را همچون هم نامش حضرت زهرا (س) با پهلوی آسیب دیده از انفجار تروریستی در حالی که در دستان شوهر مجروحش قرار داشت شهد شیرین شهادت را گوارای وجود نازنینش کرد.

 

پایان پیام/ 526