ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد و آموزش فني و حرفه‌اي استان قم براي توانمندسازي بچه‌هاي مسجد آستين همت بالا زدند

ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد و آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم برای توانمندسازی بچه‌های مسجد آستین همت بالا زدند

تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۱
تقي پور، از گسترش همکاري‌هاي مشترک ميان آموزش فني و حرفه‌اي و ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد استان قم به منظور توانمندسازي اعضاي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد خبر داد.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان قم: «محمود تقی پور» مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قم به همراه معاونین این اداره کل 10 آبان ماه با حضور در ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان با حجت الاسلام والمسلمين «محمدرضا حیدری» مدیر این ستاد ديدار و گفت‌وگو کردند.
 

تقی پور در این دیدار ضمن اشاره به ظرفیت های متعدد اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم برای برگزاری دوره های تخصصی، گفت: اگر مردم آموزش های کاربردی را در راستای رفع مشکلات مالی و نیازها از طریق مسجد به درستی بیاموزند، نگرش مثبتی نسبت به فعالیت های مسجدی در جامعه ایجاد خواهد شد که بسیار پر برکت است.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قم در ادامه از برنامه ریزی و ایجاد ظرفیت های متنوع به منظور بهره‌مندی اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد از آموزش های فنی و حرفه ای خبر داد و افزود: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند از خدمات 400 آموزشگاه خصوصی با تخفیف ویژه بهره مند شوند.
 

 وی به همکاری در زمینه صدور مجوز مراکز آموزش آزاد فنی و حرفه ای در کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان اشاره کرد و افزود: توسعه آموزش های مهارتی با اولویت اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد و بصورت رایگان از طریق آموزشگاه های دولتی در دستور کار قرار گرفته است.
 

تقی پور با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد واجد شرایط می توانند در رشته هایی که بخش خصوصی مجوز ندارد کارگاه های اقماری داشته باشند، تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند به صورت مشارکتی در مناطق محروم با حداقل هزینه از خدمات اعزام مربی بصورت آزاد بهره مند شوند.
 

این گزارش می افزاید: در ادامه حجت الاسلام والمسلمين حیدری،  گزارشی از برنامه ها و فعالیت‌های در دست اقدام ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان قم و ظرفیت های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ارائه کرده و به بیان دغدغه ها و مطالبات و انتظارات خود در جهت ارتقای ظرفیت‌های فرهنگی کانون‌های مساجد قم از اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم پرداخت.