مسجد جامع جمهوری به همت آیت‌الله اختری برقرار شد

مسجد جامع جمهوری به همت آیت‌الله اختری برقرار شد

تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۱
صالحی گفت: آیت‌الله عباسعلی اختری در مدت ۲۱ سال امامت جماعت، توانست مسجد جماعت جمهوری را برقرار کند؛ وی هر هفته یک کتاب را معرفی می‌کرد و معتقد بود افزایش سرانه مطالعه و انس بیشتر مردم با کتاب از ماموریت‌های اهالی مسجد است.

«فرهاد صالحی» در گفت و گو با خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مسجد جامع جمهوری در سال ۱۳۷۱ توسط آیت الله سیدحسین موسوی تبریزی، دادستان اسناد کل کشور در خیابان جمهوری تهران بنا شد، اظهار کرد: این مسجد از همان ابتدای تاسیس به دلیل موقعیت جغرافیایی که در آن واقع شده، محل حضور پرشور گروه های مختلف بود و است.

 

خادم مسجد جامع جمهوری در ادامه با بیان اینکه آیت الله عباسعلی اختری (ره) در سال ۱۳۸۳ امامت جماعت این مسجد را بر عهده گرفت، گفت: ایشان از همان ابتدای فعالیت تلاش داشت در مسجد به دلیل واقع بودن در یک موقعیت تجاری از صبح تا شب به روی مردم باشد و پس از چند سال فعالیت توانست این خانه خدا را مسجدی برقرار کند.

 

وی اضافه کرد: مرحوم آیت الله اختری همه روزه پس از اقامه نماز جماعت در دو نوبت ظهر و شب در محراب می نشست و پاسخگوی سوالات مردم بود و برای رفع مشکلات نیازمندان نیز تلاش می کرد.

 

صالحی با بیان اینکه آیت الله اختری نویسنده و پژوهشگری بسیار فعال بود و توانست کتابخانه مسجد جامع جمهوری را رونق ببخشد، یادآور شد: ایشان هر هفته یک کتاب را در مسجد جامع معرفی می کرد و معتقد بود افزایش سرانه مطالعه و انس بیشتر مردم با کتاب از ماموریت های اهالی مسجد است.

پایان پیام/ 397