برگزاری جشن میلاد امام یازدهم در کانون «شهید رحمانیان» جهرم

برگزاری جشن میلاد امام یازدهم در کانون «شهید رحمانیان» جهرم

تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۱
ترابفرد از برگزاری آیین جشن و سرور میلاد با سعادت حضرت امام حسن عسکری (ع) در کانون فرهنگی هنری «سردار شهید علی اکبر رحمانیان» خبر داد.

هادی ترابفرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، گفت: کانون فرهنگی هنری «سردار شهید علی اکبر رحمانیان» جهرم همزمان با فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت امام حسن عسکری (ع) با برگزاری آیین جشن و سرور میزبان ارادت مندان به خاندان اهل بیت (ع) به ویژه وجود مقدس امام یازدهم شیعیان است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «سردار شهید علی اکبر رحمانیان» جهرم با اشاره به اینکه این مراسم با مولودی خوانی 2 تن از مداحان اهل بیت (ع)، همراه است، افزود: در این آیین «غضنفری» و «عطایی» ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مولودی خوانی می پردازند.

 

وی عنوان کرد: این آیین جشن و سرور روز چهارشنبه 11 آبان ماه از ساعت 20 و 30 دقیقه در کانون فرهنگی هنری «سردار شهید علی اکبر رحمانیان» برگزار می شود.

 

ترابفرد گفت: ثواب این جلسه نیز تقدیم به محضر مقدس حضرت امام جواد (ع) و خشنودی حضرت صاحب الزمان (عج) می شود.

 

وی در پایان از عموم شهروندان و اهالی مسجد برای شرکت در این آیین جشن و سرور دعوت کرد.

 

به گزارش شبستان، حضرت امام حسن عسکری (ع) به روایت مشهور در هشتم ربیع الثانی در سال 232 هجری قمری در مدینه متولد شدند؛ ایشان در سال 235 هجری قمری که چهارساله بودند، با پدر بزرگوارش امام هادی (ع) به سکونت در سامرا مجبور شد و حدود نوزده سال با پدر خویش در این شهر ساکن بود.

 

 پس از شهادت پدر، به مدت ۶ سال امامت کرد و در این مدت به علت سخت گیری بیش از حد عباسیان، با تقیه بسیار رفتار می کرد و جز یاران نزدیک، کسی را برای ملاقات نمی پذیرفت.

پایان پیام/ 691