ترور امام مسجد مولای متقیان(ع)/ انس با شهدا و همت جهادی، عاقبت‌اش را شهادت کرد

ترور امام مسجد مولای متقیان(ع)/ انس با شهدا و همت جهادی، عاقبت‌اش را شهادت کرد

تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام سجاد شهرکی، مدیر کانون فرهنگی هنری «مولای متقیان(ع)» زاهدان که عصر امروز به شهادت رسید، ارتباطی عمیق و مستمر با خانواده شهدا داشت؛ به همتِ جهادی او اتفاقات مبارکی در حوزه محرومیت‌زدایی به ویژه در دوران کرونا رخ داد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام «سجاد شهرکی»، امام جماعت مسجد و مدیر کانون فرهنگی‌هنری «مولای متقیان(ع)» زاهدان عصر امروز (پنجشنبه، 12 آبان‌ماه) در مقابل این مسجد واقع در بلوار جمهوری توسط فردی مسلح و ناشناس مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به دلیل شدت جراحت به مقام رفیع شهادت رسید.

 

 

 

 

حجت‌الاسلام «مهدی پودینه» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان ضمن اعلام این خبر تاسف‌بار، اظهار کرد: حجت‌الاسلام شهرکی از چهره‌های شناخته شده مسجد و کانون های فرهنگی‌هنری در زاهدان بود که با تلاش خستگی‌ناپذیر، بین اهالی بلوار جمهوری و مسجد مولای متقیان(ع) ارتباطی موثر برقرار و اتفاقات و رخدادهای محله را مسجدمحور کرد.

 

همراه کردن بچه‌های مسجد در فعالیت‌های جهادی

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری استان سیستان‌وبلوچستان درباره اتفاقات مبارکی که به همت آن شهید بزرگوار در مسجد «مولای متقیان(ع)» رقم خورده است، گفت: حجت‌الاسلام شهرکی در خدمت به محرومان و جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مومنانه بسیار فعال بود و در دوران کرونا توانست با فعالیت‌های جهادی و همراه کردن بچه‌های مسجد در طرح‌های مختلف، آسیب‌های این ویروس را در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی و ... کاهش دهد.

 

 

 

 

به گزارش شبستان، آن شهید بزرگوار در قالب طرح ملی «راهکار» که در اوج  شیوع کرونا و با محوریت کانون‌های مساجد و زیر نظر ائمه جماعات اجرا شد، اهدافی مهم طرح همچون خدمت‌رسانی، تقویت بنیه ایمان و همدلی و کار و ایثار را در محله محقق کرد؛ تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و غذای گرم میان محرومان از خروجی‌های اجرای این طرح به همت شهید شهرکی است.

 

ارتباط عمیق با خانواده شهدا

بنابر این گزارش، حجت‌الاسلام شهرکی ارتباطی عمیق و مستمر با خانواده شهدا داشت، وی از مجریان فعال طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» مساجد بود و از این بستر ضمن ابراز ارادت به خانواده معظم شهدا، بچه‌های مسجد را نیز با فرهنگ ایثار و شهادت و برکات آن آشنا می کرد. علاوه بر این، آن شهید بزرگوار در کنار خانواده شهدا و ایثارگران، به خانواده‌های موفق، خیران، جوانان ورزشکار و فعال فرهنگی محله و مسجد نیز در طرح سه‌شنبه‌های تکریم توجه داشت و از این بستر فرصت دیده شدن آنها و تشویق دیگران به همراه شدن با این جریان مسجدی را فراهم می‌کرد.

 

 

 

 

به گفته حجت‌الاسلام پودینه، شهید شهرکی در امور مربوط به مسجد و بچه های مسجد جدیت و تلاشی شبانه‌روز داشت و با برنامه های متنوع فرهنگی هنری نوجوانان و جوانان بسیاری را جذب و همراه فعالیت‌های مسجد کرد. چنان‌که طرح های تربیتی را برای آنها به ویژه در قالب اردوهای زیارتی مشهد مقدس اجرا می‌کرد.

 

 این گزارش می‌افزاید: حجت‌الاسلام شهرکی به انجام فعالیت‌های قرآنی در فضای نورانی مسجد اهتمامی ویژه داشت و علاوه بر اجرای طرح «تلاوت نور» به آموزش قرآنی بچه‌های مسجد و حضور آنها در مسابقات قرآنی اهتمام داشت؛ به همت وی بچه‌های مسجد «مولای متقیان(ع)» در مسابقات قرآنی مدهامتان (سومین رویداد قرآنی مهم کشور) حضوری قوی دارند.

 

 

 

مجری فعال برنامه‌های دهه کرامت و میزبانی از سفیران کریمه(س)

مدیر فقید کانون فرهنگی هنری «مولای متقیان(ع)» در ساخت و ساز و عمران و آبادی مسجد نیز همتی والا داشت و در دهه کرامت از میزبانان اصلی کاروان سفیران کریمه(س) در شهر زاهدان بود و حتی این کاروان را به منزل خود دعوت می‌کرد.

 

 

برنامه های کاروان سفیران کریمه در زاهدان اعلام شد - خبرگزاری شبستان ، رسانه حوزه دین ، فرهنگ و اندیشه

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری استان سیستان‌وبلوچستان در پایان در پاسخ به این سوال که آیا گروه یا افرادی مسئولیت ترور حجت‌الاسلام شهرکی را پذیرفته‌اند یا خیر؟، خاطرنشان کرد: خیر تا کنون شخص یا گروهی این مسئولیت را نپذیرفته اما فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان از تشکیل  کارگروهی ویژه برایی شناسایی و دستگیری عاملان این حرکت تروریستی و نیز دستیابی به سرنخ‌هایی درباره این جنایت خبر داده است

 

خبرگزاری شبستان، شهادت حجت‌الاسلام سجاد شهرکی، امام جماعت مسجد و مدیر کانون فرهنگی‌هنری «مولای متقیان(ع)» را به ملت شریف ایران به ویژه خانواده بزرگ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تبریک و تسلیت گفته و برای آن شهید بزرگوار علو درجات را از درگاه ربوبی خواستار است.

 

پایان پیام/ 9