آیین بزرگداشت رحلت حضرت معصومه (س) در کانون «دوستان آسمانی» برگزار شد

آیین بزرگداشت رحلت حضرت معصومه (س) در کانون «دوستان آسمانی» برگزار شد

تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۱
آیین بزرگداشت و عزاداری سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه (س) به همت بچه های مسجد در کانون فرهنگی هنری «دوستان آسمانی» شهرستان جهرم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، کانون فرهنگی هنری «دوستان آسمانی» شهرستان جهرم شب گذشته ۱۳ آبان ماه میزبان عزاداران و سوگواران در رثای کریمه اهل بیت (ع) حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) بود.

 

این مراسم با بیان معارف این حضرت توسط حجت الاسلام «ابوذر زارعی»، امام جماعت مسجد و همچنین مرثیه خوانی «امین بشارتی» ذاکر و مداح اهل بیت (علیه السلام) برگزار شد.

 

آیین بزرگداشت سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) در کانون فرهنگی هنری «دوستان آسمانی» همراه با اقامه نماز مغرب و عشا با حضور پرشور نوجوانان مسجدی انجام شده است.

 

حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)، دختر امام موسی کاظم (علیه‌السلام) در سال ۲۰۱ هجری قمری وقتی مأمون عباسی حضرت امام رضا (علیه‌السلام) را به عنوان ولیعهد خود تعیین کرد و به خراسان برد، برای دیدار برادر، عازم خراسان شد، اما در راه بیمار شد و در دهم ماه ربیع الثانی، در سن ۲۸ سالگی، در شهر قم درگذشت و به خاک سپرده شد.

 

برخی علت درگذشت ایشان را مسمومیت و برخی غم و اندوه ناشی از کشته شدن برادران و برادرزادگان خویش در ساوه توسط ماموران عباسی دانسته‌اند. بنابر روایات اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (سلام‌الله‌علیها) دارای شخصیتی رفیع و والا مقام است؛ به‌طوری‌که ائمه طاهرین (علیهم‌السّلام) از این بانو، با جلالت و تکریم یاد کرده‌اند و حتی پیش از ولادت آن حضرت، بلکه پیش از ولادت پدر بزرگوارش، نام او بر لسان بعضی از ائمه (علیهم‌السّلام) آمده و از مقام والای او سخن گفته‌اند.

 

پایان پیام/ 691