کادرسازي و پيشگام بودن در عرصه فرهنگ؛ پيشاني فعاليت‌هاي کانون‌هاي مساجد است

کادرسازی و پیشگام بودن در عرصه فرهنگ؛ پیشانی فعالیت‌های کانون‌های مساجد است

تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱
مقدم گفت: رونق مساجد، کادرسازي، پيشگام بودن در حوزه فرهنگ و هنر و مقابله با تهاجم فرهنگي دشمن، بايد به عنوان محور کار و پيشاني فعاليت‌هاي کانون‌هاي مساجد باشد.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌اي (فهما) از استان مرکزی: «مهدی مقدم» معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در جریان سفر به استان مرکزی در جلسه تشکیل هیئت اندیشه‌ورز مسجدی در شهرستان ساوه حضور یافت و طی سخنانی گفت: موفقیت هیئت اندیشه‌ورز مسجدی در ساوه، سرآغازی برای تشکیل این هیئات در تمام کشور خواهد بود.

وی افزود: برنامه ریزی جهت تحقق و گسترش فعالیت های فرهنگی برای کشور، نباید قالب دستوری و یک شکل داشته باشد، بنابراین کانون های مساجد باید با در نظر گرفتن این مساله و شرایط استانی اقدام به فعالیت کنند.

مقدم ادامه داد: رونق مساجد، کادرسازی، پیشگام بودن در حوزه فرهنگ و هنر و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن مساله ای است که باید به جدیت از کانون های مساجد پیگیری شود.

وی گفت: هیئت های اندیشه‌ورز مسجدی در راستای توجه به مسئله‌شناسی در رسیدن به طراحی و فرآیندها و با هدف انجام فعالیت های تربیت‌محور در استان ها تشکیل می شود.

در ادامه این جلسه «محمد تقی محمدیان» گفت: مساله محوری سرلوحه کار در کانون های فرهنگی هنری مساجد است؛ بنابراین کانون ها باید در نظر گرفتن شرایط مختلف نظیر محدوده جغرافیایی، مسایل اجتماعی و مطابق نیاز منطقه برنامه ریزی کرده و در این بین ستاد نیز حمایت، هدایت و نظارت کند.

  رئیس دبیرخانه شورای سیاستگذاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در بخش دیگری از مباحث خود با بیان اینکه در تشکیل حکومت اسلامی و شکل گیری تمدن اسلامی جایگاه مسجد، محوری است، افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب نیز به این مساله اشاره شده است.

محمدیان گفت: مسجد پایگاه عبادت، امنیت و ولایت است؛ مسجد باید مامن مردم و مقر اصلی حکومت اسلامی و ولایت باشد.