کمک مومنانه مسجدی‌ها به یاد شهدای حرم شاهچراغ(ع)/ ارتباط مسجد و مدرسه را جدی‌تر بگیریم

کمک مومنانه مسجدی‌ها به یاد شهدای حرم شاهچراغ(ع)/ ارتباط مسجد و مدرسه را جدی‌تر بگیریم

تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام ایلکا با اعلام برگزاری مراسم یادبود شهدای حادثه تروریسی حرم حضرت احمدبن‌موسی(ع) در مسجد صاحب الزمان(عج)، گفت: از عبرت‌های حوادث اخیر این است که مساجد باید در ارتباط با مدارس جدی‌تر کار کنند.

حجت الاسلام والمسلمین «روح‌الله ایلکا» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مراسم یادبود شهدای حادثه تروریسی حرم حضرت احمدبن‌موسی(ع)، دوشنبه، ۱۶ آبان از ساعت ۱۶ تا ۱۷ در مسجد صاحب‌الزمان (عج) (واقع در تهران، خیابان وحدت اسلامی، نرسیده به خیابانه شوش) برگزار می شود، اظهار کرد: به همین مناسبت این نوبت از کمک مومنانه اهالی این مسجد به یاد شهدای حرم نورانی حضرت شاهچراغ(ع) انجام می شود. 

 

امام جماعت مسجد صاحب‌الزمان(عج) در ادامه با بیان اینکه اغتشاشات اخیر عبرت های بسیاری برای مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی و روحانیون و همه مردم داشت، گفت: بار دیگر به ملت بزرگ ایران ثابت شد که نظام جمهوری اسلامی بسیار مقتدر است و حوادثی بسیار بزرگ تر از غائله اخیر نیز نمی تواند به آن آسیبی وارد کند.

 

وی تصریح کرد: این بار نیز تدابیر مقام معظم رهبری تمام نقشه های دشمن را نقش‌برآب کرد. الحمدالله ماموران جان‌برکف نیروی انتظامی و بسیج نیز با تبعیت از مقام معظم رهبری بهترین عملکرد را داشتند. 

 

حجت الاسلام ایلکا در ادامه گفت: اهالی مسجد صاحب الزمان (ع) نیز همچون بسیجیان سایر مساجد در آماده‌باش کامل بودند و در تامین امنیت و آرامش مردم به صورت مستمر فعالیت کردند. بسیجیان این مسجد در مواردی اجتماع آشوبگران را بر هم زدند و مانع از اقدامات خرابکارانه آنان شدند.

 

وی با بیان اینکه از عبرت های آشوب های اخیر این بود که همه باید جهاد تبیین را جدی تر بگیریم، اضافه کرد: مقام معظم رهبری درباره جنگ ترکیبی دشمن سخن گفتند و این وظیفه مبلغان دینی و ائمه جماعات مساجد و رسانه ها و مسئولان کشور است که ابعاد این جنگ هیبریدی و شناختی و نظامی را برای مردم ما روشن کنند. نمره ملت بزرگ و دشمن شناس ایران در غائله اخیر، ۲۰ بود زیرا هیچگونه حمایتی از آشوب‌گران نکردند.

 

این استاد درس خارج فقه و اصول در ادامه با بیان اینکه یکی از عبرت های دیگر غائله اخیر این بود که مساجد باید در زمینه مدارس بیشتر کار کنند، گفت: ما به نوبه خود در مسجد صاحب الزمان (عج) حضور مستمر و موثری در مدارس داریم.

 

امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) در پایان خاطرنشان کرد: چنان که جلسه قرآن را در مدرسه جلال آل احمد در خیابان وحدت اسلامی برگزار و نقش مادران در تربیت نسل بصیر و انقلابی را تبیین کردیم.

پایان پیام/ 397