کانون های مساجد پیشتاز در توسعه فرهنگ دینی افراد جامعه

کانون های مساجد پیشتاز در توسعه فرهنگ دینی افراد جامعه

تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۱
کاظمی مازندرانی گفت: کانون های مساجد همواره پیشتاز در توسعه فرهنگ دینی و معرفتی افراد جامعه هستند و اکنون هم با تمام توان برای مقابله با ناهنجاری ها پای کارند، تا جامعه از ناهنجاری و تلاطم رها شود.

سید یحیی کاظمی مازندرانی  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان مازندران اظهار کرد: توجه به مسائل فرهنگی ریشه در کاهش آسیب های اجتماعی و ناهنجاری های مختلف دارد و باید با نهادینه کردن فرهنگ دینی در جامعه برای کاهش آسیبها تلاش شود.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری امام صادق(ع) مسجد جامع چالوس افزود: امروز وجود برخی مشکلات اقتصادی و فشار بر مردم موجب شده است که با موجی از هنجارشکنی ها و ناملایمات در جامعه روبرو باشیم که با ریشه یابی در این حوزه متوجه می شویم که باز هم در بحث فرهنگی کم کاری شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: ارتقای فرهنگ دینی و معنوی جامعه گامی مهم برای رشد و بالندگی و کاهش آسیب هاست که اگر برای فرهنگ نسل جدید کاری انجام نشود؛ قطعا شاهد عواقب بد و بدتری خواهیم بود.

 

کاظمی مازندرانی گفت: کانون های مساجد همواره پیشتاز در توسعه فرهنگ دینی و معرفتی در جامعه بوده و هستند و اکنون هم با تمام توان برای مقابله با ناهنجاری ها پای کار هستند و با استفاده از توان کارشناسان حوزه فرهنگی و دینی برای آسیب شناسی در حوزه جوانان و نوجوانان با حضور خودشان در تلاش هستیم.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری امام صادق(ع) مسجد جامع چالوس افزود: افزایش مشارکت دانش آموزان در برنامه های فرهنگی و استفاده از توان و پتانسیل این نسل برای امور فرهنگی مساله مهمی است که نباید از آن غفلت کنیم که غفلت ما موجب می شود تا دشمن وارد کار شده و نسل جدید را در بخش دیگری وارد میدان کند.

 

وی خاطرنشان شد: همه ما باید در شرایط فعلی نسبت به نسل جدید دغدغه داشته و احساس وظیفه و مسئولیت کنیم و جانانه برای رهایی جوانان از مشکلات و آسیب های اجتماعی نقش آفرینی کنیم تا جامعه از ناهنجاری و تلاطم رها و جدا شود.

پایان پیام/ 175