خسارت ۶۰۰ میلیونی اغتشاشگران به مسجد حضرت ابوذر/ فعالیت‌ها به همت مسجدی‌ها ادامه دارد

خسارت ۶۰۰ میلیونی اغتشاشگران به مسجد حضرت ابوذر/ فعالیت‌ها به همت مسجدی‌ها ادامه دارد

تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱
امام جماعت مسجد حضرت ابوذر با اشاره به حمله اغتشاشگران به این مسجد، گفت: طبق برآوردهای ابتدایی، خسارت وارده به این مسجد ۶۰۰ میلیون تومان است. طبقه دوم این خانه خدا کاملاً به بازسازی نیاز دارد.

حجت‌الاسلام «جمال‌الدین حقگو»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به آتش کشیدن مسجد حضرت ابوذر واقع در میدان رسالت، بلوار دلاوران توسط اغتشاشگران و اشرار  اظهار کرد: این اتفاق یک روز بعد از حضور مقتدرانه مردم در یوم الله ۱۳ آبان ساعت ۱۴:۳۰سحرگاه ۱۴ آبان افتاد بدین ترتیب که آشوبشگران به این مسجد حمله کردند و طبق نظر کارشناسان این حمله با کوکتل مولوتوف انجام شده است.

 

 

 

 

امام جماعت مسجد حضرت ابوذر بیان کرد: بلافاصله بعد از این حادثه همسایگان متوجه شدند و به مراکز امنیتی و آتش نشانی اطلاع دادند و آتش مهار شد، به دلیل آنکه شبستان بانوان پنجره اش به سمت کوچه است و حفاظ نداشته است، کوکتل مولوتوف به مسجد پرتاب شده منجر به آتش سوزی سریع در صحن شبستان بانوان شد.

 

 

 

 

وی افزود: طبقه دوم مسجد محل اقامه نماز خواهران، محل فعالیت پایگاه بسیج، کانون فرهنگی هنری و محل انجام برنامه‌های فرهنگی خواهران بوده است و متاسفانه، تمامی وسایل و لوازم موجود در طبقه دوم مسجد به طور کامل  در این آتش‌سوزی سوخت و از بین رفت و بر اثر این آتش سوزی به طور کامل فرش ها و زیرساخت ها و سیم کشی و لوله کشی گاز آسیب جدی دیدند و قرآن ها و مفاتیح، صحیفه سجادیه در قفسه ها سوختند.

 

 

 

 

حجت الاسلام حقگو خاطر نشان کرد: متاسفانه، در حال حاضر طبقه دوم مسجد قابل استفاده نیست و انشاءالله توسط مومنین و خیرین بازسازی می شود.

 

امام جماعت مسجد حضرت ابوذر با اشاره به اینکه در برآورد اولیه ثابت شد که این حمله توسط اغتشاشگران انجام شد، اظهار کرد: خسارت این حمله را کارشناسان این امر باید اعلام کنند، اما برآورد اولیه ما این است که حداقل ۶۰۰ میلیون تومان خسارت به مسجد وارد شده و  بخش‌های مختلف مسجد به خصوص شبستان طبقه دوم نیازمند مرمت و بازسازی است.

 

 

 

 

حجت الاسلام حقگو تصریح کرد: پس از آنکه آتش نشانی و مراکز امنیتی برآورد و گزارش ها را تکمیل کردند، بازسازی مسجد در دستور کار قرار می گیرد،البته در این چند روز مومنین و مراکز مختلف اعلام آمادگی برای بازسازی مسجد کردند، زیرا که مردم مسجد را دوست دارند، مسجد خانه خدا است کسانی که دست به چنین اقداماتی می زنند بویی از انسانیت نبرده اند،انشاء الله به همت مردم مسجد را بهتر از اول بازسازی می کنیم.

 

امام جماعت مسجد حضرت ابوذر گفت: با حضور نمازگزاران یک روز پس از این حمله، فرش‌های شبستان طبقه اول با شامپو فرش توسط خواهران شسته شد و با نصب چادر و ایجاد کردن فضایی برای نماز خواهران در این بخش مسجد، نماز جماعت را به صورت محدود برپا می کنیم و فعالیت های فرهنگی و قرآنی نیز با قوت در مسجد دنبال می شود.

 

 

 

 

وی تصریح کرد: در زمان حمله به مسجد به غیر از خادم و خانواده وی کسی در مسجد نبوده است که بالافاصله پس از اطلاع رسانی مردم از مسجد خارج شدند و الحمدالله آسیبی ندیدند.

 

حجت الاسلام حقگو تاکید کرد: اغتشاشگران به طور قطع در میدان، حریف نظام جمهوری اسلامی و مردم نشدند و مردم با آنها همراهی نکردند و چون کارشان را بی نتیجه دیدند دست به این حرکات مذبوحانه می زنند، تا اعلام وجود کنند. از طرفی با این اقدامشان موجب وحدت بیشتر مردم و انقلابیون شدند.

 

 

 

 

امام جماعت مسجد حضرت ابوذر خاطر نشان کرد: این خانه خدا از نظر فعالیت های فرهنگی و اقامه نماز فعال است، تلاش می کنیم که با حضور پرشور مردم و جوانان مسجد را بیش از پیش رونق ببخشیم.

 

 

 

پایان پیام/ 40