زنگ کتاب در جیرفت به صدا در آمد

زنگ کتاب در جیرفت به صدا در آمد

تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱
بهرام مسلمی مهنی گفت: امروز (۲۱ آبان ماه) همزمان با اولین روز از هفته کتاب و کتابخوانی با حضور مدیرکل و معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان زنگ کتاب در دبیرستان دخترانه صدریه شهر جیرفت به صدا در آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۲۱ آبان ماه) همزمان با اولین روز از هفته کتاب و کتابخوانی با حضور مدیرکل و معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان زنگ کتاب در دبیرستان دخترانه صدریه شهر جیرفت به صدا در آمد.

 

«بهرام مسلمی مهنی» ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، گفت: کتاب امانتدار عقلانیت، خرد ورزی، حافظ و تحلیل گر تفکر و اندیشه است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان کتاب را دروازه علم و پیشرفت دانست و خاطرنشان کرد: کتاب راه درست زیستن را به ما می آموزد.

 

وی با بیان این مطلب که در جامعه ۲ گروه عوام و خواص داریم، ابراز کرد: عوام معمولا کمتر کتاب می خوانند اما کسانی که جزء خواص هستند معمولا کتاب بیشتر می خوانند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، عنوان کرد: تمام تلاش ما این است که بتوانیم با اجرای ۶۰ برنامه فرهنگی در هفته کتاب و کتابخوانی به تحقق این مهم کمک کنیم.

 

 کتاب به افزایش بینش و بصیرت کمک می کند

 

حجت‌الاسلام «منصور رئیسی» در این مراسم، گفت: فقر فرهنگی یعنی کتاب داشته باشیم اما کتاب نخوانیم.

 

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان جیرفت خاطرنشان کرد: کتاب به افزایش بینش و بصیرت کمک می کند و موجب می شود انسان بهتر بتواند بر مشکلات غلبه کند.

 

وی در خاتمه، با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی، تصریح کرد: رهبری می فرماید؛ کتابخوانی نه تنها یک وظیفه ملی بلکه یک وظیفه دینی است یعنی همه ما باید اهل مطالعه باشیم.

 

گفتنی است؛ در پایان این برنامه یکصد جلد کتاب همراه با بلیط رایگان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان به دانش آموزان دبیرستان دخترانه صدریه اهدا شد و همچنین از سوی اداره آموزش و پرورش شهرستان قول اردوی رایگان درون استانی و از سوی نهاد کتابخانه های عمومی نیز قول عضویت رایگان آنها در کتابخانه شهید مدنی داده شد.

پایان پیام/ 586