مدارس باید به مساجد متصل باشند/فعالان مسجدی شناسنامه مشخصی از مشکلات محله داشته باشند

مدارس باید به مساجد متصل باشند/فعالان مسجدی شناسنامه مشخصی از مشکلات محله داشته باشند

تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱
آیت الله حسینی جذب نوجوانان و جوانان به مساجد را یک ضرورت دانست و گفت: باید تلاش کرد تا مدارس به مساجد متصل شوند، ضمن اینکه برنامه های جذاب و آموزشی برای دانش آموزان و نوجوانان در مساجد بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله سید نصیر حسینی ظهر امروز ( ۲۱ آبان ماه) در نشست تعدادی از مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج، اظهار کرد: باید نخست ارزیابی لازم از فعالیت های کانون ها انجام شود که آیا کانون در جهت ارتقای کیفیت مساجد کارایی لازم را داشته است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: وقتی سازمانی تشکیل می شود باید عملکرد و کارایی خود را نمایش دهد که اگر فعالیتی نداشته، باید در زمینه تشکیل آن تجدید نظر صورت گیرد.

 

وی خواستار تعریف کارکردهای کانون های فرهنگی و هنری در مساجد به صورت اصولی شد و ادامه داد: ارزیابی از فعالیت های کانون ها نیز باید بر اساس کارکردها صورت گیرد.

 

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه مسجد ظرفیت مهمی دارد که می‌توان از آن به بهترین نحو استفاده کرد، افزود: کانون ها نیز می توانند از ظرفیت مسجد طبق ارزیابی ها استفاده کنند.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کانون ها نیز باید با همراهی پایگاه مقاومت بسیج و هیئت امنا زیر نظر امام جماعت، مسجد محوری خود را در زمینه فعالیت های فرهنگی نشان دهند.

 

وی یادآور شد: مسجد و کانون فرهنگی و هنری در هر منطقه و محله می تواند ارزیابی لازم از مشکلات مردم و مقابله آسیب های اجتماعی را داشته باشند و راهکارهای لازم را برای مقابله با آنها ارائه دهند.

 

آیت الله حسینی تاکید کرد: اگر ظرفیت تعریف شده مسجد به درستی به کار گرفته شود و خواهران و برادران فعال مسجدی مسائل و مشکلات را رصد کنند، می توان فعالیت های ارزشمندی را انجام داد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: مسجد در هر منطقه و محله زیر نظر امام جماعت می تواند شناسنامه جامعی از مسائل فرهنگی، اجتماعی، اشتغال و ... هر منطقه و محله را جمع آوری و برنامه ریزی لازم برای آنها را در دستور کار قرار دهد.

 

وی خواستار استفاده از ظرفیت مساجد به بهترین نحو ممکن شد و اظهار کرد: ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد سالانه بودجه هایی دارد که می توان از آن جهت فعال کردن مساجد استفاده کرد.

 

آیت الله حسینی بهترین فضا برای فعالیت های فرهنگی، دینی و مذهبی را حسینیه ها، مساجد و مهدیه ها دانست و افزود: در شهر یاسوج علی رغم جانمایی صورت‌ گرفته، کمبود مسجد داریم، ضمن اینکه پیش بینی حسینیه، زینبیه و مهدیه یک ضرورت در شهر است.

 

امام جمعه یاسوج جذب نوجوانان و جوانان به مساجد را یک ضرورت دانست و گفت: باید تلاش کرد تا مدارس به مساجد متصل شوند، ضمن اینکه برنامه های جذاب و آموزشی برای دانش آموزان و نوجوانان در مساجد بسیار مهم است.

 

وی خاطرنشان کرد: با تنوع در برنامه ها و فعالیت های فرهنگی می‌توان جذابیتی برای حضور نوجوانان و جوانان در مساجد ایجاد کرد.

 

آیت الله حسینی ضمن تأکید بر اینکه باید خدمت به مساجد را افتخار بدانیم تا مساجد برای حضور بندگان خدا آماده شود، گفت: مسجد و محیط اطراف آن باید تمیز و جذابیت لازم برای حضور مردم به ویژه نوجوانان و جوانان را داشته باشد که این موضوع به نظم و انضباط حاکم در مسجد نیز کمک می کند.

 

گفتنی است در این نشست، چند نفر از مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد به بیان مسائل و مشکلات کانون ها پرداختند.

پایان پیام/ 82