مساجد همواره کانون مبارزه با استکبار است

مساجد همواره کانون مبارزه با استکبار است

تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱
حجت الاسلام میثم محمدی سلیمانی گفت: با توجه به کارکردهای مساجد در زمان پیامبر اکرم (ص) تاکنون می توان دریافت کرد که مساجد همواره کانون مبارزه با استکبار بوده است.

حجت الاسلام «میثم محمدی سلیمانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: با توجه به کارکردهای مساجد در زمان پیامبر اکرم (ص) تاکنون می توان دریافت کرد که مساجد همواره کانون مبارزه با استکبار بوده است.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جیرفت با بیان این مطلب که مساجد از صدر اسلام تا به امروز در بصیرت افزایی مردم نقش مهمی داشته اند، ابراز کرد: دشمن این را خوب می‌داند که اگر مردم را از مسجد دور کند آنگاه می تواند روی ذهن ها تاثیرگذار شود و خوراک ضد اسلامی و وحدت را به ذهن مردم وارد کند و آنها را به خیابان بکشاند تا جلوی حکومت و نظام اسلامی بایستند.

 

وی امروز یکی از مکان هایی که اغتشاشگران هدف قرار داده اند مساجد است، اظهار کرد: هرگاه مردم از خدا دور شوند آنگاه دچار خدا فراموشی می شوند و این امر موجب هتک حرمت آنها به مساجد و حسینیه‌ها می شود.

 

حجت الاسلام محمدی سلیمانی با اشاره به این که امروز  فتنه گران روحانیت را هدف قرار داده اند، عنوان کرد: از آنجایی که آشوبگران در ارتباط با رسانه های غربی بوده و به آنها اعتماد دارند بنابراین با تحریک رسانه های معاند اقداماتی علیه روحانیت انجام می دهند.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جیرفت تاکید کرد: غربی ها و استکبار جهانی به شدت از لباس مقدس روحانیت ضربه خورده‌ و چون نمی توانند کاری انجام دهند از غفلت آشوبگران استفاده کرده و آنها را بر علیه روحانیت تحریک می‌کنند.

 

وی یکی دیگر از عوامل حمله به روحانیت عدم بصیرت و آگاهی است، اضافه کرد: متاسفانه در گذشته برخی از روحانیون در سمت های مختلف نتوانستند خوب عمل کنند. 

 

حجت الاسلام محمدی سلیمانی با اشاره به وظیفه روحانیت و طلاب در قبال جوانان، تاکید کرد: با توجه به این که جوانان بیشتر در فضای مجازی هستند بنابراین روحانیون باید به روز باشند و با سواد رسانه ای بالا، به آنها آگاهی دهند.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جیرفت ادامه داد: امروز یکی از وظایف روحانیت پاسخ منطقی به نوجوانان و جوانان، شناخت هیجانات و احساسات آنها، تبیین موضوعات اعتراضی جوانان و پاسخ منطقی دادن به آنها، بیان پیشرفت های نظام در این ۴۳ سال انقلاب اسلامی و تبیین نگاه اسلام به زن و حجاب اسلامی است.

 

وی بیان کرد: همچنین روحانیون باید برای پاسخ به شبهات دانش آموزان در مدارس حضور یابند که متاسفانه برخی روحانیون از حضور در مدارس خودداری می کنند که باید این مهم را در اولویت کار خود قرار دهند.

 

حجت الاسلام محمدی سلیمانی در خاتمه با اشاره به راه های جذب نوجوانان و جوانان به مساجد، گفت: با جوانان زندگی کردن یعنی ایجاد رابطه دوستی و صمیمیت و درک آنها یکی از این راه ها است و برای تحقق این مهم امام جماعت مسجد می تواند با جوانان بازی کند و به کوهنوردی برود.

پایان پیام/ 586