اجرای طرح «شنبه های کتاب» کانون «منتظران ظهور» کازرون با معرفی کتاب «آخرین معبر»

اجرای طرح «شنبه های کتاب» کانون «منتظران ظهور» کازرون با معرفی کتاب «آخرین معبر»

تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱
به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی کتاب «آخرین معبر» نوشته «خسرو عباسی خودلان» توسط کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون در قالب «شنبه های کتاب» مساجد معرفی شد.

محمدجعفر شفیعی، ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی و تبریک این ایام مبارک به همه کتابداران و اهل قلم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، گفت: امروزه کتاب یکی از مهم‌ترین ابزارهای انتقال پیام، فرهنگ و تمدن از نسلی به نسل دیگر و وسیله کمال و تفکر و جزء لاینفک دنیای علمی به حساب می‌آید و در واقع یکی از مهمترین مهارت‌های اساسی دنیای امروز، توانایی خواندن است و مطالعه برای داشتن ارتباط با جامعه امروزی ضروری است.

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون افزود: دنیای بزرگ و شگفت‌انگیز کتاب و کتابخوانی به گروه خاصی و ویژه‌ای تعلق نداشته و هر فرد باید با کتاب زندگی کند و مطالعه و کتابخوانی باید بعنوان یک نیاز و احساس دایمی لازم و روزانه در میان عموم رایج و مطرح باشد تا افراد جامعه به خواندن و مطالعه ترغیب و فرهنگ کتاب و کتابخوانی رواج یابد.

وی با بیان اینکه مطالعه و خواندن، فعالیت با ارزشی است که موجب پیشرفت جامعه در زمینه‌های مختلف از جمله فناوری، اقتصادی و اجتماعی می‌شود، خاطر نشان کرد: در عصر حاضر پیشرفت علم و تکنولوژی به قدری بالاست که نبود مطالعه و به روز نبودن اطلاعات می‌تواند ما را از بسیاری از امکانات به دور نگه دارد.

شفیعی با اشاره به اینکه کتاب منبع با ارزشی از اطلاعات غنی بوده و خواندن کتاب موجب افزایش دانش و اطلاعات خواهد شد، تصریح کرد: مقوله کتاب و کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه فقط راهی برای تامین اوقات فراغت نیست، بلکه این امر را باید پایه و بنیان استوار و برنامه ریزی اصولی، اجتماعی و توسعه ملی قلمداد کرد و امروزه جوامع پیشرفته با گسترش فرهنگ مطالعه و تسهیل دستیابی به کتاب و نشریات مناسب، هدفمندانه به غنی‌سازی تفکر و اندیشه مردم جامعه خود پرداخته و مسیر رشد و تعالی جوامع را هموار ساخته اند.

وی با بیان اینکه در راستای طرح ملی «شنبه های کتاب» بچه های مسجد کتاب «آخرین معبر» نوشته «خسرو عباسی خودلان» انتشارات «حنظله» برای علاقه مندان معرفی شد، یادآور شد: کتاب «آخرین معبر» بازخوانی و بازنویسی داستانی مجموعه دست نوشته های یکی از سردار دوران دفاع مقدس به نام حاج حسن ایزدبین است که برای نوجوانان و جوانان توصیه می شود، چرا که جریان داستانی این کتاب باورها، اتفاقات، رویدادهایی را روایت می کند از دوران نوجوانی این رزمنده آغاز می شود و در فصل جوانی و عملیات کربلای پنج با مجروحیت به پایان رسید.

گفتنی است آخرین معبر در 10 بخش نوشته شده است از دوران نوجوانی، فتح «سوسنگرد»، نظم جنگ های ناامن، جبهه غرب، گردان تخریب، عملیات «کربلای ۴»، عملیات «کربلای ۵» و ... این بخش ها فرصتی است تا در جریان شرح حال زندگی رزمنده ای از دوران دفاع مقدس به قلم «خسروعباسی خودلان» بنشینیم.

 

پایان پیام/ 130