رونمایی از کتاب سردار نامه در بخش اسماعیلیه جیرفت

رونمایی از کتاب سردار نامه در بخش اسماعیلیه جیرفت

تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱
امروز (۲۴ آبان ماه) با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از کتاب سردار نامه نوشته حسین پریوش رونمایی شد‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۲۴ آبان ماه) با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، بخشدار، شاعران، نویسندگان و مردم در روستای کهوربگی بخش اسماعیلیه جیرفت  از کتاب سردار نامه حسین پریوش رونمایی شد. 

 

«بهرام مسلمی مهنی» در این آئین، گفت: دولت سیزدهم قصد دارد عدالت فرهنگی در روستا ها ایجاد کند تا کارهای فرهنگی فقط در شهر و کلان شهرها نباشد زیذا باید در همه مناطق شهر روستاها و… اتفاقات فرهنگی رخ دهد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان عدالت فرهنگی و جهاد فرهنگی را در اولویت کار دانست و افزود: در بخش اسماعیلیه برنامه های زیادی از جمله جشنواره فرهنگی هنری ورزشی و جشنواره شهید ارژنگ و… برگزار می شود.

 

وی با بیان این مطلب که کتاب، دروازه علم و پیشرفت و گذرگاهی برای تجربه اندوخته و آموخته است، خاطرنشان کرد: هفته کتاب نشان از اهمیت کتاب دارد چرا که انسان با کتاب به بالاترین درجه می رسد.

 

مسلمی مهنی با بیان این مطلب که حسین پریوش از مفاخر این منطقه محسوب می شود، ابراز کرد: پریوش از مفاخر و هویت فرهنگی ما هستند و باید قدردان این ارزش ها و هویت ها باشیم.

 

«موسی مرسلپور» در این آیین، گفت: شاخص توسعه یافتگی هر کشوری توسعه فرهنگی آن کشور است.

 

بخشدار اسماعیلیه ضمن تشکر از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و مسئولان فرهنگی که به کتاب اهمیت داده و این آیین را برگزار کردند، گفت: در حوزه فرهنگی از هیچ تلاشی در بخش اسماعیلیه دریغ نمی کنیم و همراه مسئولان فرهنگی هستیم.

 

«صادق نیک نفس» شاعر جنوب کرمانی  در این آیین با بیان این مطلب که بی توجهی و کم توجهی به فرهنگ عامه در بین ما دیده می شود، گفت: در تمام صحنه های زندگی پیشترفت می کنیم اما بسیار از اسرار ما در سینه نسل قدیم نهفته شده و ما به این مهم توجه نکرده ایم و باید  ذخایر فرهنگی را گردآوری کرده و از آنها استفاده کنیم.

پایان پیام/ 586