برگزاری مسابقه کتابخوانی «من و کتاب» ویژه برنامه بچه مسجدی ها در گرامیداشت هفته کتاب

برگزاری مسابقه کتابخوانی «من و کتاب» ویژه برنامه بچه مسجدی ها در گرامیداشت هفته کتاب

تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱
شفیعی از برگزاری مسابقه کتابخوانی «من و کتاب» به مناسبت هفته کتاب و در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، به همت کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون خبر داد.

محمدجعفر شفیعی، ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی از برگزاری مسابقه کتابخوانی «من و کتاب» به مناسبت هفته کتاب و در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، به همت کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون خبر داد و در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، گفت: وقتی نقش كتاب در تكامل جوامع انسانی را بررسی می کنیم می بینیم که تمام ادیان آسمانی و بزرگان تاریخ بشری از طریق كتاب جاودانه مانده‌اند و تاریخ هیچ تمدنی خالی از كتاب و كتابت نبوده ‌است، همه فرهنگ‌ها با كتاب آغاز شده و با كتاب رشد کرده اند.

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون با بیان اینکه امروز فرهنگ، محوری‌ترین برگ هویتی یک ملت محسوب می‌شود، افزود: یکی از راه های ضروری توسعه فرهنگی اهمیت دادن به مقوله کتاب و کتاب‌خوانی و همچنین ترویج مطالعه در جامعه بویژه در میان نسل نوجوانان و جوانان است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در زمان های مختلف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را همواره گوشزد کرده اند، خاطر نشان کرد: گسترش فرهنگ کتابخوانی در هر جامعه، نمودی از احترام و ارجی است که آن جامعه برای کتاب و کتابخوانی و حتی بالاتر از آن برای اقشار و گروه های تحصیل کرده و مولدان و استفاده کنندگان از کتاب قائل است.

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون، توسعه کتاب و کتابخانه در هر جامعه را اقدامی صحیح در جهت ارج نهادن بر اهتمام کسانی که مبادرت به تولید کتاب می کنند، دانست و گفت: پیاده سازی فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و جا افتادن آن در بین مردم مانند سایر کارهای روزانه ای که انجام می دهند، در حقیقت چراغ روشنی در مسیر سخت و طولانی توسعه است.

شفیعی از مهم‌ترین تاثیرات فرهنگ کتاب‌خوانی بر فرهنگ جامعه اشاره و تصریح کرد: امروزه در یک جامعه که افراد آن اهل مطالعه هستند، مردم و مسئولین به تفاوت اندیشه و همچنین به ساختار، رویه، قانون و آیین‌نامه اعتقاد دارند و حقوق شهروندی را رعایت می‌کنند.

وی در خصوص شیوه برگزاری مسابقه یادآور شد: علاقمندان در این مسابقه می توانند با مراجعه به وبلاگ کانون به نشانی http://montezran.blogfa.com، فایل کتاب «من و کتاب» از بیانات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در اهمیت کتاب و کتابخوانی گردآوری دفتر برنامه ریزی انتشارات سوره مهر را دانلود و مطالعه کنند و در ضمن مسابقه کتابخوانی روز جمعه ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۱ به صورت حضوری راس ساعت ۱۰ صبح در «مسجد الزهرا (س)» برگزار می شود و در پایان به ۱۴ نفر از برندگان جوایز نفیسی اهداء خواهد شد.

پایان پیام/ 130