ضرورت توجه به مسجد محوری و جذب نوجوانان و جوانان به مسجد/یاغی بودن در مقابل دستور خداوند دیکتاتوری است

ضرورت توجه به مسجد محوری و جذب نوجوانان و جوانان به مسجد/یاغی بودن در مقابل دستور خداوند دیکتاتوری است

تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱
آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه باید معارف و آگاهی ها عمیق باشد و ظرفیت‌ها را فعال نگه داشت، گفت: استفاده از ظرفیت مساجد و توجه به مسجد محوری و جذب نوجوانان و جوانان به مسجد باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله سید نصیر حسینی ظهر امروز (۲۵ آبان ماه) در نشست شورای اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: نماز، عالی ترین وجه عبودی انسان در پیشگاه پروردگار عالم و رکن رکینی از عبودیت اعمال و ایمان انسان است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: مردم در مقابل خداوند یکتا تسلیم و با او راز نیاز می کنند تا به مقامات عالی راه پیدا کنند.

 

وی با اشاره به اینکه در فرهنگ اسلامی و انسانی نماز و رکنی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم، افزود: هر اندازه فلسفه نماز تبیین شود، فهم مردم نسبت به نماز و گرایش به این فریضه الهی خداوند بیشتر خواهد شد.

 

آیت الله حسینی بی توجهی و ترک نماز را نتیجه جهالت دانست و خاطرنشان کرد: جهل انسان را از خداوند دور و یاغی می کند.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: وقتی خداوند دستور به نماز، حجاب، زکات و دیگر واجبات داده، این توهین به انسان نبوده، بلکه برای رشد و تعالی انسان است.

 

وی یادآور شد: با توجه به اینکه نماز آثار و برکاتی دارد، باید توجه به این فریضه مهم در دستور کار قرار گیرد تا شاهد آسیب های اجتماعی امروزی در جامعه نباشیم.

 

آیت الله حسینی تاکید کرد: اگر انسان اهل نماز، عبادت و معنویت بود مسائل امروزی جامعه به حداقل می رسید، زیرا هر اندازه که انسان احکام اسلامی را انجام داده و پاک باشد، درک او نسبت به مسائل بیشتر خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه نماز روح انسانها را پاک و آلودگی ها را از بین می برد، افزود: هر چند که برنامه‌های مختلفی برای توسعه فرهنگ نماز در نظر گرفته می شود و منبرها و صدا و سیما به این موضوع می پردازند، ولی این فعالیت ها متناسب با فشارها و هجمه های دشمنان در فضای مجازی نیست.

 

وی تصریح کرد: هرچند امکانات ما در برابر ابزارهای پیشرفته جبهه دشمن محدود بوده، ولی با تولید محتوای ارزشمند می توان بخشی از هجمه ها را کاهش داد.

 

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه باید معارف و آگاهی ها عمیق باشد و ظرفیت‌ها را فعال نگه داشت، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت مساجد و توجه به مسجد محوری و جذب نوجوانان و جوانان به مسجد باید در دستور کار قرار گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بر برنامه ریزی لازم برای نوجوانان و جوانان در مدارس و دانشگاه ها تاکید کرد و افزود: باید فلسفه نماز، حجاب و عبادت ها به درستی برای این اقشار تبیین شود.

 

وی یاغی بودن در مقابل دستور خداوند را دیکتاتوری دانست و اظهار کرد: تبیین مسئله نماز، حیا، عبادت ،حجاب، بحث نامحرم و محرم و ... باید به درستی در مدارس و دانشگاه ها تبیین شود.

 

آیت الله حسینی بر ضرورت برگزاری نماز در ادارات و دستگاه ها تاکید کرد و گفت: ادارات و نهادها مربوط به دولت و حاکمیت اسلامی باید با اقامه نماز فضای معنوی را در ادارات خود حاکم کنند و خدای نکرده در این زمینه سهل‌انگاری نداشته باشند.

 

گفتنی است، در این آئین ضمن رونمایی از کتاب «نماز، کلید بهشت است» با اهداء لوح تقدیر از حجت الاسلام محمد مهدی ویسی نژاد، نویسنده این کتاب از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و لوح تقدیر جداگانه از طرف ستاد اقامه نماز استان تجلیل به عمل آمد.

پایان پیام/ 82