حذف امام جماعتی که درد تربیت مسجدی جوانان را داشت!

حذف امام جماعتی که درد تربیت مسجدی جوانان را داشت!

تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام امیدی با بیان اینکه حجت‌الاسلام شهید مویدی، امام جماعتی ذوابعاد بود، گفت: وی در جذب نوجوانان و جوانان به مسجد و تربیت مسجدی نسل آینده که در خدمت انقلاب و نظام اسلامی باشند، کوشا و دغدغه‌مند بود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، در ادامه اغتشاشات اخیر کشور و پروسه هدایت‌شده‌یِ جسارت به روحانیت و ضرب و شتم و شهادت تعدادی از طلاب و روحانیون، شب گذشته (سه‌شنبه، 24 آبان‌ماه) حجت‌الاسلام «محمد مویدی»، از ائمه جماعات مساجد شيراز و فعالان کانون‌هاي فرهنگي هنری مساجد شهرستان بيضاء در حین دفاع از امنیت کشور، به مقام رفیع شهادت دست یافت؛ از این رو، مروری داریم بر فعالیت‌های این امام فعال و جهادگر مسجدی که اجر خدماتش را با شهادت گرفت.

 

 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین «حسین امیدی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه شهید حجت‌الاسلام «محمد مویدی»، طلبه‌ای ذوابعاد و منشأ اثر در عرصه‌های گوناگون بود، اظهار کرد: شهید مویدی از فعالان جهادی شهرستان بیضاء و استان فارس بود که در رسیدگی به محرومان و فقرا به ویژه ایتام، همتی بلند داشت و از هر فرصتی برای خدمت‌رسانی به آنها استفاده می کرد.

 

 

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری استان فارس تصریح کرد: از دیگر ابعاد فعالیت های شهید مویدی، اهتمام ویژه به سنت نبوی(ص) وقف بود چنان که در این راستا زمینی به مساجد یک هکتار را وقف مصلا و مسجد شهرستان بیضاء کرد تا بواسطه توسعه فضای مسجد و مصلا، فعالیت های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی گسترش یافته و مخاطبان بیشتری جذب شوند.

 

حجت الاسلام امیدی در ادامه بیان کرد: علاوه بر این، شهید حجت‌الاسلام محمد مویدی از مدافعان حرم بود و به منظور دفاع از حرم اهل بیت(ع) مدت ها در سوریه حضور داشت. این حضور کاملا حرفه ای و تخصصی بود. چراکه ایشان در عین انجام امور طلبگی، یک بسیجیِ آموزش‌دیده نیز بود و در دفاع از حرم و امنیت ورود تخصصی داشت. شهید مویدی، جزء یگان تخصصی امام جواد(ع) که مهمترین یگان امنیتی استان فارس است، بود.

 

 

 

وی با اشاره به انس دائمی حجت الاسلام شهید مویدی با مسجد، ابراز کرد: ایشان در کانون فرهنگی هنری امام سجاد(ع) در جوار مسجدالنبی(ص) فعال و از رابطان کانون های مساجد در استان فارس بود؛ در شهرک گلسستان شیراز نماز اقامه می کرد و مجری برنامه های دینی فرهنگی بود؛ علاوه بر این، از فعالان کانون فرهنگی «رهپویان وصال» شیراز وابسته به جبهه فرهنگی انقلاب به شمار می رفت.

 

به گفته مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری استان فارس، شهید مویدی خود پدر دو فرزند نوجوان بود، در جذب نوجوانان و جوانان به مسجد و تربیت دینی نسل مسجدی که در خدمت انقلاب و نظام اسلامی باشند، کوشا و دغدغه مند بود. اهالی جبهه فرهنگی انقلاب از ایشان به نیکی یاد می کنند و جملگی معترف هستند شهید مویدی در هر موقعیتی که لازم بود در صحنه حضور می یافت.

 

 

 

وی اضافه کرد: چنان‌که شب گذشته و در پی اوج‌گیری اغتشاشات، پس از اقامه جماعت، بلافاصله لباس رزم بر تن کرده و راهی میدان برای تامین امنیت مردم می شود، و به دست اشرار به شهادت می رسد.

 

حجت الاسلام امیدی تاکید کرد: حجت الاسلام مویدی، دومین شهید امنیت استان فارس است که در عرصه های مختلف با روحیه جهادی خود حضور داشت و برای خدمت سر از پا نمی شناخت.

 

سیداحمدرضا انصاری‌نیا، مدیر کانون فرهنگی هنری «امام سجاد(ع)» در جوار مسجدالنبی(ص) شهرستان بیضاء نیز با اشاره به مجاهدت های شهید مویدی، گفت: آن شهید بزرگوار در جذب جوانان به مسجد به ویژه از طریق فعالیت های ورزشی و فرهنگی بسیار فعال بود و با جوانان و نوجوانان در این باره همراهی و آنها را جذب مسجد می کرد.

 

وی با اشاره به خدمت مومنان شهید مویدی در زمینه محرومیت زدایی، بیان کرد: رسیدگی به ایتام، وقف زمین برای توسعه مسجد، مصلا و حوزه علمیه شهرستان بیضاء به همت ایشان انجام شد.

 

انصاری‌نیا خاطرنشان کرد: شهید مویدی از طریق صندوق خیریه مسجدالنبی(ص)، کمک های خیرانه مردم را جمع آوری و بین نیازمندان تقسیم می کرد؛ وی در حوزه جهاد تبیین و امر به معروف و نهی از منگر نیز فعال و مسئول ستاد این فریضه در شهرستان بیضاء بود.

 

بنابر آنچه مرور شد، حجت الاسلام شهید محمد مویدی مصداق این تعبیر سیدالشهدای جبهه مقاومت حاج قاسم سلیمانی است که فرمود: «اگر امروز بوی شهید از رفتار و اخلاق کسی استشمام شد، شهادت نصیبش می شود. تمام شهدا دارای این مشخصه بودند».

 

خبرگزاری شبستان، شهادت این امام جماعت جهادگر را تسلیت گفته و برای ایشان از درگاه ربوبی علو درجات را مسئلت دارد.

 

 

پایان پیام/ 9