برگزاری کارگاه «سواد رسانه» ویژه نوجوانان مسجدی عضو کانون ‌«دوستان ‌آسمانی» جهرم

برگزاری کارگاه «سواد رسانه» ویژه نوجوانان مسجدی عضو کانون ‌«دوستان ‌آسمانی» جهرم

تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۱
گواهیان از برگزاری دوره آموزشی «سواد رسانه» ویژه بچه های مسجد در کانون فرهنگی هنری «دوستان ‌آسمانی» شهرستان جهرم خبر داد.

مسعود گواهیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، گفت: کارگاه «سواد رسانه» ویژه بچه های مسجد در کانون فرهنگی هنری «دوستان آسمانی» شهرستان جهرم برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «دوستان آسمانی» شهرستان جهرم افزودموضوع این دوره آموزشی «فضای مجازی آسیب ها، تهدیدها و فرصت ها» بود که توسط «حسن وزیرزاده» کارگردان مستندهای مختلف و فعال رسانه ای تدریس شد.

 

وی بیان کرد: این کلاس آموزش «سواد رسانه ای» روز پنجشنبه ۲۶ آبان همراه با اقامه نماز مغرب و عشا با حضور نوجوانان مسجدی در کانون فرهنگی هنری «دوستان آسمانی» برگزار می شود.   

 

گواهیان اظهار کرد: پیش از این نیز کلاس های «سواد رسانه» ویژه بچه های مسجد در این کانون فرهنگی هنری و خانواده آنان برگزار شده و این روند در آینده نیز ویژه بچه های مسجد ادامه دارد.

 

به گزارش شبستان،‌ ايجاد تفکر خلاقانه،‌ انتقادی و موشکافانه در افراد، استفاده از فناوری های جديد برای پردازش، توليد و طراحی اطلاعات، شناخت و ارتباط اشکال بصری و استفاده از آنها در کنار ساير مهارت های ارتباطی از دیگر اهداف برگزاری دوره های آموزشی سواد رسانه است.

 

سواد رسانه‌ای فن و تکنیکی است که ما از طریق آن قادر می‌شویم به عنوان مخاطبی فعال و پویا با پیام های رسانه‌ای مواجه شویم و در برابر پیام های رسانه‌ای قدرت تمییز داشته باشیم.

 

سواد رسانه ای به دنبال آن است كه در فرد توانایی لازم برای استفاده از رسانه ها را به وجود آورد؛ به طوری كه فرد بتواند ضمن درک، تحلیل و ارزیابی پیام های رسانه های مختلف، پیام ها و برنامه های مثبت، مفید و سازنده را از پیام های منفی و بی محتوا تشخیص دهد.

پایان پیام/ 691