مشروح خطبه های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد

مشروح خطبه های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد

تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۱
نماز عبادی سیاسی روز جمعه، با حضور پرشور مردم در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان  از  گچساران،   امروز ( ۲۷ آبان)،     نماز عبادی سیاسی ظهر جمعه در سراسر استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.

 

گچساران

امام جمعه گچساران، ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت های این هفته گفت:ادامه جنگ ترکیبی دشمن در کشورمان را شاهد هستیم، لذا دشمنان امام زمان(عج) و دشمنان خداوند در برون کشور، سال هاست که چشم طمع به این مملکت دوخته اند و جنایت ها هم مرتکب شده اند.

 

«سید امین الله حجازی»، ایران در دوران طاغوت به نوعی حیات خلوت دشمنان بود که با رهبری حضرت امام(ره) و بصیرت ملت در بهمن 57 به پیروزی رسید و دست نظام سلطه از این مملکت هم کوتاه شد، بنابراین دشمن به خیال خود به دنبال این است که ایران اسلامی مجددا به حیات خلوت شان تبدیل شود که کور خوانده اند.

 

حجازی ادامه داد: هرچند تصور دشمن این بود که به بهانه مشکلات اقتصادی و معیشتی، از چنین وضعیتی به نفع خود بهره برداری کنند و مردم را علیه نظام اسلامی به خیابان ها بکشاند که بازهم ناکام ماندند چرا که مردم با بصیرت و دشمن شناس هستند، و با فتنه انگیزی های دشمنان هم مقابله می کنند.

 

خطیب جمعه گچساران گفت: این روزها هم دشمن به وحشی گری و دست بردن به سلاح گرم و کشتار کودکان و مردم بیگناه روی آورده است که اسمش را هم حقوق بشر گذاشته اند. البته زن در نگاه غرب به عنوان کالا و اسباب بازی به حساب می آید و تنها اسلام است که برای زن حرمت قائل است.

 

امام جمعه گچساران تصریح کرد: متاسفانه کسانی در کشور همچنان در خواب هستند ونمی فهمند، زنان در برخی کشورها به عنوان کالا خرید و فروش می شوند و نظام سلطه این امر را می خواهد اما اسلام برای زن حرمت قائل است بنابراین نسل جوان ما باید با مبانی دینی بیشتر آشنا بشوند و جایگاه زن در مکتب اسلام و تشیع را مطالعه کنند.

 

حجت الاسلام حجازی در ادامه اظهارکرد: اخیرا رهبر معظم انقلاب، هیئتی را به استان سیستان بلوچستان برای پیگیری و بررسی مشکلات آن استان فرستادند. حضرت آقا در دوران طاغوت در آن استان تبعید بودند و با آداب و رسوم آن استان هم آشنایی دارند.اخیرا در این استان به نوعی افراد معدودی سهل انگاری کردند و دشمن هم تلاش کرد که بحث تجزیه را مطرح کند اما بازهم کور خواندند و مردم استان سیستان و بلوچستان در کنار هم هستند و هیچگاه خواب های دشمنان تعبیر نخواهد شد.

 

خطیب جمعه گچساران بیان کرد: بنابراین بایستی با منافقین و کسانی که جیره خوار آل سعود هستند و فتنه انگیزی می کنند باید برخورد قاطع بشود، لذا هرکسی فضولی کرد بایستی سرجایش هم بنشیند چرا که مملکت قانون دارد و خیلی هم قدرتمند است. بنابراین لازم است به رهنمون های مقام معظم رهبری در بحث رفع محرومیت های کشورمان نیز توجه بیشتری داشته باشیم.

 

وی افزود: باید توجه داشت که عده ای می خواهند در کشورمان سوریه سازی و ایجاد رعب و وحشت کنند و مشکلات را به رخ بکشانند، اما در بحث گرانی ها و مشکلات در کنار مردم هستیم و انتقاد هم می کنیم که مسئولان هرچه زودتر نیز مشکلات را مرتفع کنند.البته علت اینکه دشمن تمام توانش را علیه ایران اسلامی به کار گرفته این است تاب تحمل این را ندارد که دولت و مملکت موانع و مشکلات مردم برطرف کند.

 

حجت الاسلام حجازی ادامه داد: با این وجود نیز دشمن می خواهد سرعت رشد، توسعه و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را بگیرد اما نمی تواند و دشمن بداند اینجا همان ایرانی است که سوریه، عراق، یمن، لبنان را نجات داده است، اینجا همان ایران است که لرزه براندام دشمنان انداخته است چرا که اینجا مردم ولایتمدار و با بصیرت هستند و دشمن هم هیچ غلطی نمی تواند بکند.

 

خطیب جمعه گچساران گفت: بنابراین نصیحتی دارم به برخی خواص که در این دورانی که دشمن با همه توان به میدان آمده و همه حرمت ها را هم شکست است، صدایی از برخی ها شنیده نشد و اگر هم صدایی گاهی شنیده می شود چند پهلو حرف می زنند و گاهی هم آب به آسیاب دشمن می ریزند!.

 

امام جمعه گچساران تصریح کرد: نصیحت می کنم که والله می میرید.پس اولا به فکر قبر و قیامت تان باشید پس اگرمعتقد هستند. دوم حداقل یک ذره عِرق ملی داشته باشید، کودک ایرانی را مظلومانه به شهادت می رسانندپس این همه سکوت برای چیست؟ اگر راست می گوید که طرفدار مردم و ایرانی هستید لااقل یک ذره این عرق ملی تان تکان بخورد و از این غرور، تکبر و منیت هم بیرون بیایید.

 

حجت الاسلام حجازی در ادامه اظهار کرد: برخی مدعی هستند که باید شورای نگهبان تغییر مسیر بدهد ،البته ما هم می گوییم که شورای نگهبان باید هم تغییر مسیر دهد و فیلتر بسیار قوی تری بگذارد. کسی که این روزها مقابل دشمن داد نمی زند و دفاع از ملیت نمی کند پس شورای نگهبان باید این افراد را بشناسد همان افرادی که برای رسیدن به آمال شان مردم را ملعبه قرار می دهند.

 

خطیب جمعه گچساران بیان کرد: با این وجود نیز مردم ایران خیلی با درک و شعور هستند که امیدواریم که برخی خواص هم از خواب غفلت بیدار شوند و شورای نگهبان هم بایستی وظیفه اش را دقیق تر انجام دهد.درادامه نیز رحلت آیت الله حسینی امام جمعه سابق یاسوج را تسلیت عرض می کنم و علو درجات ایشان را از درگاه خداوند منان مسئلت دارم.

 

وی افزود:از 23 تا 30 آبانماه هفته کتاب و کتابخوانی است و به فرزندان مان یاد دهیم که کتاب وسیله رشد ، تعالی و ترقی انسان است و هم برای دنیای انسان و هم آخرت انسان و تلاش کنیم از این گنج ارزشمند هیچگاه غافل نباشیم.

********************

لیکک

 امام جمعه جدید شهرستان بهمئی در اولین خطبه های نماز جمعه خود گفت: جنگ بزرگی برعلیه ما وارد شده است که از فضای مجازی شروع شده و با حمایت دشمن از نابسامانی و شورش ها و راه اندازی جنگ سیاسی برعلیه ایران اسلامی یک جنگ ترکیبی برعلیه انقلاب اسلامی وارد کرده است.

 

«حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی» تصریح کرد: دشمنان ایران اسلامی متحد شدند و بر علیه ما وارد جنگ شدند و بانی این جنگ آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل است و به دنبال سوریه سازی ایران اسلامی است.

 

امام جمعه جدید لیکک بیان کرد: دشمن امروز دین را هدف قرار داد و مردم ایران اسلامی را به خیابان کشاند و با فضای رسانه تا به امروز ناامنی و شورش و حرکات تروریستی بر علیه مردم و نظام روا داشتند و به دنبال جنایت های خود در کشور عزیزمان هستند.

 

وی در خصوص وظایف تک تک ما بر علیه دشمنان گفت: برای دفاع از اسلام و خون شهدا و ایران اسلامی هریک از ما باید یک رسانه باشیم چرا که اگر غیر ازاین باشد دشمن روزبه روز فشارش را بر ملت ما بیشتر خواهد کرد.

 

صلواتی با اشاره به قیام و اتحاد مردم برای مقابله با دشمنان، اظهار کرد: امروز روز اتحاد است و جمهوری اسلامی و ایران اسلامی نیاز به تک تک مردم دارد چرا که این یک جنگ احزاب است.

 

وی افزود: مشکلات امروز یک چالش جدید برای قدرتمند ترشدن ایران اسلامی است و آمریکا تمام تلاش و حمایت خود ازاغتشاشگران را صورت داد تا این نظام مقدس را دچار چالش بزرگ کند اما ما تا پای جان دفاع خواهیم کرد.

 

امام جمعه لیکک اذعان کرد: این انفلاب قطعا ماندنی است و این حرف قرآن کریم است چرا که برگرفته از غدیر و عاشورا است و این انقلاب نور است و پیام آن خروج از ظلمت و رفتن به سوی نور است .

 

صلواتی ادامه داد: دشمن می خواهد نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و تلاش آنها همانند فوت کردن به خورشید است و امثال آنها در طول تاریخ بوده و هست و با شکست بزرگ برای دشمنان همراه بود.

 

****************

یاسوج

امام جمعه موقت شهر یاسوج در خطبه های این هفته بیان داشت: ابتدا همه شما را به تقوای الهی دعوت می کنم، به تعبیر امام علی (ع) شما برای زندگی همیشگی خلق شده اید و مرگ پایان کار نیست و مرحله گذر از زندگی عادی به زندگی ابدی است.

 

«حجت الاسلام موسوی اعظم»، اظهار کرد: انسانی که از همه کارهای بد و گناه دوری کنند مورد عنایت خداوند هستند و انسان های که گناه می کنند در روز قیامت خود را ملامت می کند.

 

وی افزود: قیامت روزی است که آن صحنه هولناک به پا می شود، در آن روز هر کسی از برادر خود هم فرار می کند و برای خود دنبال پناهگاه است.

 

امام جمعه شهر یاسوج بیان کرد: حساب پیامبر و ائمه اطهار با بقیه جامعه جدا است، آنها پدر همه جامعه هستند.

 

وی ادامه داد: برای اهل ایمان و اهل باور آن روز خوشحالی از چهره نورانی آنها آشکار است اما عده ای سر افکنده هستند که نشان از غرق شدند در گناه غفلت هستند.

 

وی افزود: برخی اینقدر در گناه غرق شده اند که تا روزقیامت بیدار نمی شوند.

 

امام جمعه شهر یاسوج اذعان کرد: در روز قیامت این افراد آشکارا آتش جهنم را خواهند دید و آنها که اهل تمرد از واجبات الهی ، طغیان از دستورات خداوند بودند در ان دنیا غرق در عذاب هستند.

 

وی افزود: آنهایی که به دستورات خداوند پیروی کردند و به روز قیامت ایمان داشتند همچنین خود را برای آن روز آماده کردند در روز قیامت آرامش و آسایش هستند.

 

حجت الاسلام موسوی اعظم ادامه داد: مگر منافقین ۱۷ هزار نفر از ملت ما را شهید نکردند، مردم همه این ها را می شناسند، مگه با شهادت صیاد شیرازی خط و مشی وی تمام شد؟ نه، امروز صدها صیاد شیرازی ها وجود دارد و صیاد شیرازی ها در حال تکثیر هستند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر یک منافقی در یکی از کشور های غربی به درک واصل شود چقدر انسان فاسد در کشور های غربی طرفداری می کنند از وی اما اگر یک جوان طلبه در خیابان های ایران به شهید شود هیچ صدای از آنها بلند نمی شود.

 

پایان پیام/ 630