طرح «فهما» ظرفیت شبکه عظیم مسجد را معرفی می کند

طرح «فهما» ظرفیت شبکه عظیم مسجد را معرفی می کند

تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۸
حجت الاسلام امیدی از همکاری یک هزار و ۲۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد استان فارس در اجرای رویداد ملی «فهما» خبر داد و گفت: طرح «فهما» ظرفیت شبکه عظیم مسجد را معرفی می کند.

حجت الاسلام «حسین امیدی»، امروز (پنج شنبه 21 آذر) در جمع رابطین طرح ملی «فهما» شهرستان های استان فارس گفت: طرح ملی«فهما» که مخفف فرهنگ و هنر مساجد ایران است، در راستای معرفی فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد از سوی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور طراحی و دنبال می شود که در قالب این طرح سعی می شود تا فعالیت ها در سامانه «بچه های مسجد» معرفی و احصا شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس تاکید کرد: مهمترین نهاد اجتماعی مردم نهاد؛ مسجد است که مورد غفلت قرار گرفته است و با اجرای طرح ملی «فهما» می توان ظرفیت شبکه عظیم مسجد را معرفی کرد.

 

وی با اشاره به اینکه از طریق اجرای این طرح شبکه سازی مساجد را می توان رقم زد، گفت: با شور و شوقی که از اجرای این طرح به وجود می آید، همدلی و هم افزایی بچه های مسجد نیز اتفاق می افتد و در این راستا استفاده از ظرفیت های مردمی را به دنبال دارد.

 

حجت الاسلام امیدی خاطرنشان کرد: طرح ملی«فهما» برکات زیادی دارد که می تواند مطالبات مردمی، حل مسائلی از قبیل آسیب های اجتماعی و معرفی ظرفیت های مسجدی را در خود داشته باشد.

 

وی افزود: از طریق این طرح می توان نیاز تشکیلات منسجم کانون های مساجد به ارزیابی را نیز حل کرد و در راستای رسیدن به مسجد طراز اسلامی، تحقق دستاورد های انقلاب و مقابله با هجوم همه جانبه مخالفان و دشمنان نظام گام های موثرتری برداشت.

 

خاطرنشان می شود: در جلسه توجیهی 14 رابط طرح ملی «فهما» در شهرستان های استان فارس توسط کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های مساجد فارس آموزش های لازم در بخش های اطلاعات کانون و ثبت نام اعضا و ارکان کانون، مدیریت کانون، ثبت فعالیت های فرهنگی و هنری و اخبار و آگهی ها ارائه شد.

 

 

پایان پیام/ 130