امام جمعه شادگان با رئيس ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد کشور ديدار کرد

امام جمعه شادگان با رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور دیدار کرد

تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام و المسلمين منصوري، امام جمعه شادگان با حضور در محل ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد کشور با حجت‌الاسلام و المسلمين خداداده، رئيس اين ستاد ديدار و گفت وگو کرد.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، حجت‌الاسلام و المسلمین «عبدالرحمن منصوری» امام جمعه شادگان امروز یکشنبه 29 آبان با حضور در ستاد هماهنگی کانون‌های کشور با حجت‌الاسلام و المسلمین «کمال‌الدین خداداده» رئیس این ستاد دیدارو گفت وگو کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین منصوری در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل فرهنگی شادگان به عنوان یکی از شهرستان‌های ادیب‌پرور استان خوزستان گفت: شعر و ادبیات بین مردم این خطه امری ذاتی است.

امام جمعه شادگان افزود: هرساله ابیات بسیاری در وصف سیدالشهدا(ع) سروده و در مجالس عزای حسینی از سوی مادحین اهل بیت(ع) خوانده می‌شوند که این مجالس در ایام سال تداوم یافته و پر رونق و باشکوه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شعر سلاح تبلیغ برای اسلام و انقلاب محسوب می‌شود، تصریح کرد: شهرستان شادگان 236 شاعر برجسته را تربیت کرده است که برای کشور یک سرمایه ادبی محسوب می شوند؛ اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز نسبت به مقوله شعر توجه داشتند و شاعران مختلفی در طول تاریخ اسلام در وصف ائمه (ع) و معارف دین ابیات پر مغزی را سرودند.


حجت الاسلام و المسلمین منصوری ادامه داد: امیدواریم با توجه به ظرفیت‌های شهرستان شادگان به ویژه در عرصه‌ شعر آیینی، شاهد همکاری‌های مشترک با ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باشیم.

بر پایه این گزارش: در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین خداداده، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور نیز که روز گذشته طی سفر به استان خوزستان، در شهرستان شادگان حضور یافته بود؛ ضمن تایید ظرفیت‌های این شهرستان گفت: امیدواریم شرایط مناسب برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی بچه‌های مسجد در قالب کانون‌های فرهنگی هنری در شادگان فراهم شود تا از این رهگذر شاهد تربیت نسل دغدغه‌مند و انقلابی باشیم که به دنبال ترویج فرهنگ اسلامی هستند.