خانه‌ای که به جرم تبلیغ و دعوت مردم به مسجد در‌ آتش سوخت!

خانه‌ای که به جرم تبلیغ و دعوت مردم به مسجد در‌ آتش سوخت!

تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۱
حمله به طلاب و روحانیت و ‌آتش زدن مساجد از تاثربرانگیزترین جلوه‌های فتنه اخیر کشور است؛ اتفاقی که درباره حجت‌الاسلام موسوی و همسرش نیز افتاد و نتوانستند فعالیت تبلیغی و جهادی آنها در روستای پیان را تحمل کنند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «سیدحسین موسوی» و «راضیه مرادی» فعالیت های تبلیغی خود را سال ها قبل از استان قم آغاز کردند و از سه سال پیش تصمیم گرفتند که در استان خوزستان ساکن شده و در شهرهای مختلف این استان از جمله آبادان و ایذه کار تبلیغ را ادامه دهند.

 

از ابتدای مهرماه امسال این زوج مبلغ در دهستان پیان در بخش مرکزی ایذه ساکن و مشغول به تبلیغی شدند. فعالیت های تبلیغی آنها در این دهستان اگر چه سختی هایی داشت، اماجذابیت ها و شیرینی هایی هم به همراه داشته است.

 

 

 

 

به گفته «راضیه مرادی»، همسر حجت الاسلام «سیدحسین موسوی»، تبلیغ دینی در مناطق مختلف بویژه مناطق دور افتاده درپرتو عنایات امام زمان(عج) ثمرات بسیاری به همراه دارد، از جمله این ثمرات خدمت به محرومین و تقویت باورهای دینی آنها است. زیرا که امروز، دشمن با تبلیغات مسموم در اقصی نقاط کشور تلاش دارد که  پایه‌های اعتقادی و دین‌داری مردم را تضعیف کند، به همین جهت ضرورت دارد که مبلغین که به مناطق دور افتاده که شاید از امکانات هم بی بهره باشند بروند و پیام اسلام را به آنجا برساند.

 

این بانوی مبلغه که خود نیز تحصیل کرده حوزه است، درباره سکونت و فعالیت های تبلیغیشان در این دهستان اینگونه بازگو می کند: پس از انجام فعالیت تبلیغی حاج آقای موسوی در دهه اول ماه محرم در این دهستان، تصمیمان بر آن شد که به این روستا مهاجرت کنیم. از همین روی از شهرستان ایذه به دهستان پیان اسباب کشی کردیم و در خانه عالم این روستا ساکن شدیم. در ابتدای حضورمان در این دهستان زندگی برایم سخت بود؛ اما به مرور با سختی‌ها کنار آمدیم و سعی کردیم به هیچ چیز جز خدمت به اهالی این دهستان نیندیشم.

 

 

 

 

وی ادامه داد: دهستان پیان دارای مسجد جامع است، که تنها در مناسبت های عزاداری و اعیاد مراسم داشت، به همین جهت از همان روزهای ابتدایی حضورمان در دهستان پیان تلاشمان رونق مسجد و پر رنگ کردن حضور مردم در خانه خدا بود.

 

به گفته خانم مرادی حاج آقا موسوی در موقع نماز در مسجد برای اقامه نماز حضور می یافت و با برقراری ارتباط و گفت و گوی چهره به چهره با اهالی پیرامون مسجد از آنها دعوت می کرد، که برای اقامه نماز جماعت به مسجد بیایند،زیرا که در سابق این مسجد تنها در مناسبت ها به روی مردم باز بود. به گفته مرادی، حجت الاسلام موسوی وقتی برای اقامه نماز در مسجد حضور می یافت، می دید که کسبه محله در مغازه، نماز خود را اقامه می کنند، و حاضر به حضور در نمازهای جماعت مسجد نیستند، وقتی از آنها دلیل را می پرسد، می گویند: از سوی برخی اغتشاگران مورد تهدید قرار می گیرند و حتی فرمانده پایگاه بسیج مسجد نیز با تهدیدهای آنها مجبور شد که فعالیت هایش را در این مسجد را متوقف کند.

 

اما حجت الاسلام موسوی در همین مدت کوتاه حضور در این دهستان، با ارشاد و تبلیغ چهره به چهره و همچنین تعامل و همکاری با هیئت امنا و خادم مسجد توانست حضور مردم در مسجد را رونق ببخشد، به همین جهت در کنار برنامه های دینی عبادی در مسجد، به منزل محرومان سرکشی و از ‌آنها دلجویی می کرد.

 

این بانوی مبلغه در این زمینه می گوید در ابتدای فعالیت در این مسجد حاج آقا با موانع و مشکلات و حتی آزار و اذیت نوجوانان هم روبرو بود، حتی برخی از اهالی این دهستان با وی درگیری فیزیکی نیز پیدا کرده بودند و خواستار توقف فعالیت های تبلیغی وی در این دهستان شده بودند. اما حاج آقای موسوی با سعه صدر و ملاطفت توانست بسیاری از اهالی دهستان پیان بویژه نوجوانان را اهل مسجد کند،به طوری که بسیاری از آنها در همین مدت کوتاه با حجت الاسلام موسوی ارتباط دوستانه برقرار کردند و مباحث اعتقادی و سوالات احکام خود را از این روحانی مبلغ می پرسیدند و در نمازهای جماعت مسجد هم شرکت می کردند. استقبال از نمازهای جماعت مسجد به قدری رونق گرفته بود که شاهد بودیم که در روز 17 ربیع الاول همزمان با سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) اهالی محله در مراسم جشن مسجد حضور باشکوهی داشتند.

 

 

 

 

خانم مرادی خود نیز مشارکت خوبی با همسرش در فعالیت‌های تبلیغی داشته است، اما به صورت مستقل نیز در مسجد محله و نیز منازل اهالی دهستان برای بانوان  حلقه‌های معرفتی و دینی برپا می کرد و در این مدت توانسته بود، ارتباط خوبی با بانوان این دهستان برقرار کند، وی حتی با کمک بانوان این دهستان اقدام به شناسایی افراد کم برخوردار و بسته های مومنانه با حفظ کرامت انسانی میان آنها توزیع و با حضور در منزل برخی از اهالی این دهستان به مشکلات آنها رسیدگی می کرد.

 

 

 

 

مرادی در مورد روزی که منزل آنها توسط اغتشاشانگران مورد حمله قرار گرفت، این گونه روایت می کند: آن روز ما در منزل یکی از اقواممان در شهرستان ایذه میهمان بودیم که همسایگان با ما تماس گرفتند و گفتند که منزل شما دچار آتش سوزی شده است.

 

وی افزود: اغتشاشگران با شکستن قفل در و پرتاب کوکتل مولوتوف به داخل موجب ‌آتش سوزی منزل شده بودند، بعد از این اتفاق هم حجت الاسلام موسوی به منزلمان در این دهستان برگشت و مشاهده نمود که بر اثر آتش سوزی بسیاری از اسباب منزل از بین رفته است و برخی از اهالی دهستان پیان به حاج آقای موسوی گفته بودند که چند نفر اغتشاشگر که برخی از آنها از اهالی این دهستان نبودند، باعث آتش سوزی شدند. اهالی دهستان پیان تاکید داشتند که امکان انجام چنین اقداماتی و حمله به خانواده ما از سوی اغتشاگران دوباره وجود دارد و این دهستان برای ما امنیتی ندارد و بهتر است که آنجا را ترک کنیم.

 

حملاتی که طی اغتشاشات اخیر به مساجد و طلاب و روحانیت شده، نشان می دهد که دشمن و مزدورانش از کدام نقطه در هراس اند و از شدت این هراس به اسم زن، زندگی، آزادی چه جنایاتی را مرتکب می شوند.

 

پایان پیام/ 40