مهارت های زندگی را به نسل جدید در مساجد آموزش دهیم

مهارت های زندگی را به نسل جدید در مساجد آموزش دهیم

تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۱
حجت الاسلام حاجتی گفت: کانون‌های مساجد با اجرای فعالیت‌های مختلف فرهنگی هنری با محوریت آموزه های قرآنی زمینه‌ساز جذب نوجوانان و جوانان به مساجد هستند تا نسل جوان در مساجد آموزش دیده و مهارت‌ها را فرا گیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، آیین گرامیداشت هفته کتاب به صورت نمادین در کانون فرهنگی هنری نورالمبین مسجد حر روستای خشت مسجد رشت برگزار شد. در این آیین حجت الاسلام  رضا حاجتی ماهیت تشکیل کانون‌های مساجد را تربیت هنرمند مسجدی و انقلابی دانست و خواستار تحقق این مهم با اجرای فعالیت‌های مختلف در مساجد و احیای کارکردهای این اماکن مقدس شد.

 

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان ادامه داد: کانون‌های مساجد با اجرای فعالیت‌های مختلف فرهنگی هنری با محوریت آموزه های قرآنی زمینه‌ساز جذب نوجوانان و جوانان به مساجد هستند تا نسل جوان در مساجد آموزش دیده و مهارت‌ها را فرا گیرند.

 

وی با اشاره به نقش کانون‌های مساجد در تربیت نیروی انقلابی و متعهد تصریح کرد: مسجد باید با ایجاد نشاط و شادابی روحی و معنوی در برنامه‌های خود، مردم به ویژه کودکان و نوجوانان را جذب کند.

 

حاجتی با اشاره به جایگاه کتاب و تاثیر آن در رشد و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی هنری باید با ایجاد فضای مناسب و جذاب، کودکان و نوجوانان را به سمت مطالعه و کتابخوانی هدایت کنند.

 

وی با بیان اینکه کتاب‌هایی که به بچه‌های مسجد امانت داده شده و یا معرفی می‌شود باید مفید و متناسب با نیاز مخاطبان باشد اذعان کرد: باید خوانش کتاب در کانون‌های مساجد با بهره‌گیری از هنرهایی مانند شعر، نمایش،  نقاشی، قصه گویی باید تا جذابیت لازم را برای کودکان و نوجوانان داشته باشد.

 

در ادامه این مراسم، کلثوم اکبری، مدیر کانون فرهنگی هنری نورالمبین مسجد حر روستای خشت مسجد رشت با تبریک هفته کتاب گفت: کتابخانه کانون چهار هزار جلد کتاب داشت که این کتاب‌ها در روند مرمت مسجد حر و ساخت کانون نورالمبین که هشت سال طول کشید، آسیب دید و یا دچار فرسودگی شد و هم اکنون کتابخانه هزار جلد کتاب با ۴۰ عضو دارد.

 

در ادامه این مراسم کتاب «داداش ابراهیم» مشتمل بر ۲۰ داستان کوتاه و آموزنده از زندگی و شخصیت شهید ابراهیم هادی اثر محمد علی جابری توسط یکی از مربیان کانون پرورشی فکری به بچه‌های کانون معرفی و مسابقه کتابخوانی از این کتاب برگزار شد. برپایی ینمایشگاه صنایع دستی و خوراک از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که به همت اعضای کانون نورالمبین دایر شد.

 

پایان پیام/ 84