بازدید مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجدکرمانشاه ازکتابخانه کانون مصباح الهدی مسجد نجفی

بازدید مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجدکرمانشاه ازکتابخانه کانون مصباح الهدی مسجد نجفی

تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۱
همزمان با هفته کتاب و کتابخواني، حجت الاسلام افشین کلات پور، از کتابخانه کانون مصباح الهدی مسجد نجفی واقع در شهرک متخصصین کرمانشاه بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، برنامه هاي متنوعي با محوريت يار مهربان در کتابخانه هاي کانون هاي فرهنگي هنري واقع در مساجد شهري و روستايي استان کرمانشاه به اجرا در آمد. 

 

براساس این گزارش، هفته کتاب و کتابخوانی در استان کرمانشاه با اجرای برنامه های پرباری از سوی اعضای کانون های فهما در کتابخانه های مساجد همچون تهیه و توزیع بیش از ۲ هزار و۵۰۰ جلد کتاب در ۲۰۳ عنوان به ارزش ریالی۸۳ میلیون و ۹۴۵ هزار تومان همراه بود.

 

حجت الاسلام افشین کلات پور ضمن بازدید از کتابخانه کانون مصباح الهدی مسجد نجفی گفت: این هفته فرصت مناسبی برای معرفی برنامه های اجرایی کتابخانه مساجد و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به همت فعالان کانون های مساجد است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه افزود: اگر فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارزش علم و دانش جا بیفتد قطعا در فرهنگ کتابخوانی رونق خواهیم داشت  زیرا هر كتابي ارزش و اهميت اين را دارد كه يك بار خوانده و به يك عادت تبديل شود و با مطالعه يك كتاب خوب در چشم به هم زدني وارد دنيايي به دور از نگراني ها و دغدغه هايتان می شوید، لذت كتاب خواندن با هيچ چيزي قابل مقايسه نبوده  وخواندن كتاب بر روي گفت و گو هاي شما تاثير مي گذارد.

 

وی خاطر نشان کرد:  باید کتاب های نو جایگزین کتاب های فرسوده  شوند زیرا ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی موجب گسترش دانایی در جامعه و به دنبال آن پیشرفت و توسعه کشور می شود.

 

حجت الاسلام کلات پور، اظهار کرد: کتابخانه های  مساجد یکی از بهترین فرصت های ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی محسوب می شوند و کتابخانه های مساجد در همه شهر و روستاها دایر و کتاب مورد نیاز را در اختیار مردم به ویژه نوجوانان و جوانان قرار می دهند. 

 در ادامه پوروقار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه  گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ازآن‌رو یک ظرفیت بسیار بالا در حوزه فرهنگ و هنر است که توانسته است در بیشتر نقاط شهرها و روستاها ورود پیدا کند و محله به محله کارهای فرهنگی انجام دهد.

 

مدیر  کانون مصباح الهدی مسجد نجفی کرمانشاه افزود: این کتابخانه با دارا بودن بیش از ۵۰۰ عضو فعال که اکثر آن ها را نوجوانان و جوانان تشکیل می دهند، نزدیک به ۲ هزار و۷۰۰ جلد کتاب در عناوین مختلف قرآنی، دینی، فرهنگی، ادبی، علمی، اجتماعی، سیاسی در اختیار دارد.

 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در کنار کانون‌های مساجد، کتابخانه‌های مساجد نیز به فعالیت‌های فرهنگی می‌پردازند، این کتابخانه‌ها به دلیل در دسترس بودن در محله‌ها و مساجد با استقبال خوب مردم مواجه شدند.

 

پوروقار تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با توجه به جایگاهی که در شهرها، روستاها و محله ها دارند می توانند در توسعه فرهنگی و توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه نقش آفرینی کنند.

 

مدیر کانون  مصباح الهدی مسجد نجفی گفت: فراهم ساختن فضایی دلپذیر،  اختصاص فضایی از کتابخانه به سرگرمی های فکری و فوتبال دستی برای نوجوانان و جوانان، این کتابخانه باز را که در شبستان مسجد دایر شده است، از دیگر کتابخانه های مساجد متمایز ساخته و موجبات رونق کتاب و کتاب خوانی را فراهم آورده است.

 

 

وی با اشاره به فعالیت های کانون افزود: کانون فرهنگی و هنری مصباح الهدی در زمینه های قرآن در سطوح مختلف هنری، ورزشی،کمک های مومنانه و همچنین فعالیت در تمام مراسمات مذهبی و ملی و کلاس های معرفتی و نشست های بصیرتی پخت غذا به عزداران امام حسین و  اسکان و اطعام زائرین اربعین امام حسین(ع) فعال است.

 

 

پایان پیام/ 712