حضور ۱۳۰ قصه گو از سراسر کشور در جشنواره قصه گویی لو په تو

حضور ۱۳۰ قصه گو از سراسر کشور در جشنواره قصه گویی لو په تو

تاریخ انتشار : ۴ آذر ۱۴۰۱
مجید خوبی زاده گفت: بالغ بر ۱۳۰ شرکت کننده از سراسر کشور در جشنواره لو په تو شرکت کردند و در مجموع قصه گویان به صورت آنلاین ۸۰ قصه اجرا کردند که از این تعداد ۴۰ قصه گو به مرحله نهایی جشنواره راه یافتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ( ۴ آذرماه) آیین اختتامیه جشنواره لو په تو با حضور استاد رحماندوست، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان و قصه گویانی از سطح کشور در دانشگاه آزاد اسلامی کهنوج برگزار شد.

 

«مجید خوبی زاده» در این آیین، گفت: امروز افتخار میزبانی از استاد رحماندوست و خانم رضایی همسر ایشان که از نویسندگان نام آشنای کشور می باشند، هستیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان افزود: از استاد مصطفی رحماندوست تاکنون ۳۱۷ کتاب در حوزه کودک به چاپ رسیده است.

 

وی با یادآوری این مطلب که قصه گویانی از سطح کشور در این جشنواره حضور دارند، ابراز کرد: بالغ بر ۱۳۰ شرکت کننده از سراسر کشور در جشنواره لو په تو شرکت کردند.

 

خوبی زاده ادامه داد: در مجموع قصه گویان به صورت آنلاین ۸۰ قصه اجرا کردند که از این تعداد ۴۰ قصه گو به مرحله نهایی جشنواره راه یافتند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان عنوان کرد: روز گذشته ۴۰ قصه گو با اجراهای زیبا به رقابت پرداختند و امروز از برترین ها تحلیل می شود.

 

وی یادآور شد: حضور استاد رحماندوست در جنوب کرمان اتفاق مبارکی در حوزه فرهنگ و ادبیات است که در تاریخ این منطقه ماندگار خواهد شد.

 

خوبی زاده خاطرنشان کرد: رمز ماندگاری آدمی با مردم بودن است و در روزهای گذشته این خصلت را در استاد رحماندوست در برخورد با مردم به ویژه کودکان و نوجوانان مشاهده کردیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان خاطرنشان کرد: در حوزه کودک و نوجوان هر چقدر کار شود باز هم کم است.

 

وی بیان کرد: لذتی که بچه ها از شعر و قصه می برند قابل مقایسه با سایر لذت های دوران کودکی نیست.

 

خوبی زاده یادآور شد: روز چهار شنبه ۲ برنامه فرهنگی به همت ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و انجمن شعر جنوب کرمان در شهر جیرفت برگزار شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان ابراز کرد: چهارشنبه شب نیز با حضور استاد رحماندوست در روستای توکل آباد کتابخانه شهید درسته افتتاح شده و جشن کتاب نیز برگزار شد.

 

وی در خاتمه عنوان کرد: روز گذشته نیز در روستای زیبای دهکهان با حضور استاد رحماندوست کارگاه آموزش قصه گویی به میزبانی کانون فاطمه ها اجرا شد.

پایان پیام/ 586