فضای مجازی جلوی مرگ کتاب را می گیرد/ بزرگترها در خانه کتاب بخوانند

فضای مجازی جلوی مرگ کتاب را می گیرد/ بزرگترها در خانه کتاب بخوانند

تاریخ انتشار : ۴ آذر ۱۴۰۱
مصطفی رحماندوست گفت: در این روزگار که قیمت کتاب بسیار افزایش یافته و خانواده ها نیز با توجه به درآمد اندک نمی توانند کتاب بخرند و ممکن است کتاب بزودی بمیرد بنابراین فضای مجازی جلوی مرگ کتاب را می گیرد.

«مصطفی رحماندوست» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: هر کاری که برای خانواده جالب باشد بر روی روحیه فرزندان اثرگذار است پس اگر می خواهیم کودکان ما کتابخوان شوند باید اول بزرگتر ها در خانه کتاب بخوانند تا کتابخوانی به یک عادت تبدیل شود.

 

این شاعر برجسته کشوری بیان کرد: در تمام دنیا برای ارتقای سطح مطالعه، برنامه های ۷ تا ۱۰ ساله در نظر گرفته می شود.

 

وی افزود: مقدمه این برنامه های مدت دار، ارزان کردن قیمت کتاب برای دسترسی آسان خانواده ها به کتاب و دیگری قصه گویی است.

 

رحماندوست تاکید کرد: به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید برنامه های قصه گویی در خانواده گسترش یابد و همچنین کتاب به آسانی در سبد خانوارها قرار بگیرد.

 

این نویسنده شاخص کشور اظهار کرد: نوع و محتوای کتاب های کودکان را خانواده ها تعیین می کنند زیرا این خانواده ها هستند که هزینه کتاب را پرداخت می کنند.

 

وی ابراز کرد: محتوای کتاب های کودکان با توجه به ذائقه خانواده ها است و اگر بخواهیم این کتاب ها مناسبت تر شوند باید ذائقه خانواده ها تغییر پیدا کند.

 

رحماندوست ادامه داد: فضای مجازی جلوی گسترش مطالعه را نمی گیرد بلکه فضای مجازی مثل کتاب است.

 

این شاعر برجسته کشوری یادآور شد: در برهه ای از زمان کتاب خطی بود و در یک دوره ای چاپی و سپس کتاب صوتی شد و امروز فضای مجازی می تواند در گسترش فرهنگ مطالعه به ما کمک کند و آن چیزی که در این مسیر مهم می باشد، این است که فضای مجازی پاسخ گوی نیاز جامعه باشد.

 

وی با اشاره به این که در حال حاضر تعداد زیادی در فضای مجازی فعالیت دارند، ابراز کرد: این امکان وجود دارد که نویسندگان آثار خود را در فضای مجازی منتشر کنند.

 

این نویسنده مشهور کشور تاکید کرد: در این روزگار که قیمت کتاب بسیار افزایش یافته و خانواده ها نیز با توجه به درآمد اندک خود نمی توانند کتاب بخرند و در این صورت ممکن است کتاب بزودی بمیرد بنابراین فضای مجازی جلوی مرگ کتاب را می گیرد.

پایان پیام/ 586