لنز دوربين نوجوان مسجدي روايتگر جان‌فشاني 453 شهيد شهرستان تکاب شد/ساخت دو فيلم کوتاه با موضوع دفاع مقدس در کانون شهيد «محمودرضا بيضايي»

لنز دوربین نوجوان مسجدی روایتگر جان‌فشانی 453 شهید شهرستان تکاب شد/ساخت دو فیلم کوتاه با موضوع دفاع مقدس در کانون شهید «محمودرضا بیضایی»

تاریخ انتشار : ۶ آذر ۱۴۰۱
عضو کانون فرهنگي هنري شهيد مدافع حرم «محمودرضا بيضايي» در راستاي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت، اقدام به ساخت فيلم کوتاه با عنوان «۴۵۳» کرد تا از اين منظر روايتگر جان‌فشاني شهيدان شهرستان تکاب باشد.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان آذربایجان غربی: «یوسف خدادادی» نوجوان ساکن شهرستان تکاب و رابط کانون فرهنگی هنری شهید مدافع حرم «محمورضا بیضایی» است؛ شوق به عکاسیو فیلمسازی در وجود این نوجوان موج می‌زند تا جایی که این علاقه انگیزه ای شد تا وی با ابتدایی ترین امکانات و تجهیزات صوتی تصویری؛ بتواند صحنه های نابی از خاطرات دوران دفاع مقدس را با لنز دوربین خودش روایت کند.

او که این روزها هجدهمین بهار عمر خود را سپری می‌کند؛ مسیری متفاوت را در کانون فرهنگی هنری مسجد محل زندگی اش پیش گرفته و با دوربین خود، اقدام به مستندسازی کرده  و با گردآوری تصاویر آن دوران، سبک جدیدی را در عرصه تبلیغات، عکاسی و ترویج ارزش ها و فرهنگ دینی رقم زده است.

 «یوسف خدادادی» رابط کانون فرهنگی هنری محمودرضا بیضایی در گفت وگویی با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان آذربایجان غربی بیان کرد: این کانون فرهنگی هنری از بدو تاسیس، فعالیت‌های خود را در زمینه جذب جوانان و نونهالان به مسجد، شرکت در نماز جماعت و برنامه ها و کلاس های مختلف، جهت جریان سازی گسترده در سطح شهرستان تکاب آغاز کرد.  

رابط کانون فرهنگی هنری شهید محمودرضا بیضایی افزود: با تأسیس کانون، هدف ما در گام اول برگزاری و اجرای برنامه های جذاب و مفید در مناسبت‌های ملی و مذهبی بود.  

وی بیان کرد: طراحی و اجرای پروژه عظیم و منحصربه‌فرد در فضا سازی محیط کانون از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱، توسط واحد فرهنگی هنری کانون، از شاهکارهای هنری و ماندگار برای کانون در گام های بعدی بود.  

 

وی خاطر نشان کرد: اما مهمترین فعالیت ما در عرصه تولیدات عرصه فیلم و رسانه؛ ساخت فیلم کوتاهی به نام «۴۵۳» بود؛ این فیلم کوتاه به یاد ۴۵۳ کبوتر خونین بال شهرستان تکاب، از لنز دوربین این کانون به مناسبت هفته دفاع مقدس در سطح حرفه ای به تصویر کشیده شد.  

وی با اشاره به تشکیل گروهی از اعضای کانون برای ساخت این فیلم کوتاه افزود: تهیه کننده و کارگردان فیلم کوتاه «453» بر عهده خودم بود و از سایر دوستان و مسجدی ها در ساخت و تولید آن بهره بردم.

وی  ادامه داد: این کانون در زمینه فیلمسازی خودکفا شد و از طریق تهیه فیلم و مستند برای آموزش و پرورش، ادارات و موسسات شهرستان درآمدزایی می کند.  

این هنرمند مسجدی در ادامه از تولید فیلم کوتاه «رفیق شهیدم» به مناسبت هفته بسیج خبر داد و گفت:  با به تصویر کشیدن خاطرات جنگ و شهدای والامقام دفاع مقدس، تلاش کردم تا گامی در راستای بصیرت افزایی برای نسل آینده بردارم.

گفتنی است علاقه‌مندان می‌توانند فیلم کوتاه تولید شده به همت این نوجوان مسجدی را از اینجا دریافت کنند.