جهاد تبیین؛ راه مقابله با هجوم تحریف‌‌ها/ دست جریان نفوذ از آستین اغتشاشات بیرون آمد

جهاد تبیین؛ راه مقابله با هجوم تحریف‌‌ها/ دست جریان نفوذ از آستین اغتشاشات بیرون آمد

تاریخ انتشار : ۷ آذر ۱۴۰۱
حجت الاسلام والمسلمین طائب تحریف را محور تهاجمات دشمن دانست و گفت: باید در برابر تحریف به تبیین پرداخت؛ فتنه اخیر باعث شد خطر نفوذ که بارها رهبری معظم انقلاب نسبت به آن هشدار داده بودند، جدی گرفته شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: حجت الاسلام والمسلمین «مهدی طائب» امروز در جمع همسنگران بنیاد هدایت (در ساختمان جمکران بنیاد هدایت)، با اشاره به اهمیت جهاد تبیین گفت: جهاد تبیین در برابر هجوم تحریف است. تحریف مهم ترین بخش هجوم دشمن است و اگر دست به عملیات فیزیکی می زند، آن هم در پیوست همان تحریف است.

 

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار در ادامه با اشاره به حوادث اخیر کشور تصریح کرد: فتنه ای که در این روزها شاهد آن هستیم همچون فتنه هایی است که در طول تاریخ مومنین با آن مواجه بودند و بر اساس قرآن مومنین در هر برهه ای دچار فتنه می شوند.

 

وی در توضیح آیه شریفه «أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ» بیان کرد: از نگاه قرآن فتنه سه زاویه دارد؛ خدا و مومنین و فتنه گران؛ در این آیه شریفه خداوند می فرماید: آيا مردم پنداشتند كه تا گفتند ايمان آورديم رها مى ‏شوند و مورد آزمايش قرار نمى‏ گيرند؟!

 

حجت الاسلام والمسلمین طائب در ادامه ابراز کرد: به آتشی که دارای دود است و باعث می شود چشم ها نبیند فتنه می گویند. بر اساس آیه «وَلَقَدْ فَتَنَّا الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ فَلَيَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذِينَ صَدَقُوا وَلَيَعْلَمَنَّ الْكَاذِبِينَ» مومن وقتی مومن است که حکومت خدا را پذیرفته و تسلیم آن باشد و در دلش نیز احساس سختی نسبت به احکام الهی نداشته باشد.

 

این استاد درس خارج حوزه علمیه ماجرای جانشینی امیرالمومنین(ع) را از مصادیق امتحان الهی برشمرد و افزود: با آنکه در غدیر همه مردم با حضرت(ع) بیعت کردند ولی اکثریت بعد از رحلت پیامبر(ص) دچار فتنه شدند و جز اندکی دور امام علی(ع) نماندند.

 

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی مقدمه سازی ظهور است، اضافه کرد: در طول این سال ها نیز فتنه های زیادی رخ داد و حتی برخی از خواص به تردید افتادند ولی انقلاب مسیر خود را با رهنمودهای امام و رهبری و ایمان به هدف والای انقلاب اسلامی ادامه داده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین طائب شرط مقدمه سازی ظهور را برتری در معادله قدرت دانست و گفت: در بین همه ائمه(ع)، امامت امام زمان(عج) در سخت ترین و بدترین شرایط با غیبت حضرت(عج) آغاز شد. حضرت بقیه الله الاعظم(عج) در عصر ظهور با علم خویش حکومت می کنند و معادله قدرت در دنیا به نفع ایشان است.

 

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار برتری در سه حوزه نظامی، امنیتی و اقتصادی را لازمه مقدمه سازی برای ظهور برشمرد و تاکید کرد: هر چند ما در دو بعد اول و دوم به برتری رسیده ایم، ولی در بعد اقتصادی دشمنان تمام تلاش خود را برای تضعیف اقتصاد ما به کار گرفتند و کوتاهی ها و خیانت ها نیز تاثیرگذار بود ولی با تکیه بر توان داخلی می توان از مشکلات اقتصادی نیز گذشت و در بعد اقتصادی نیز به برتری خواهیم رسید.

 

وی ادامه داد: در فتنه اخیر ۴۸ کشور اعلام همراهی کردند و آمریکایی ها آشکار وارد صحنه شدند و دموکرات ها، کومله‌ها، منافقین، سلطنت طلب‌ها و برخی از اصلاح طلبان تندرو عامل اجرایی آن بودند؛ مرگ خانم امینی یک بهانه بود و با مدارا و صبر نظام و مشخص شدن ابعاد فتنه اکنون خود مردم مطالبه گر برخورد با اغتشاشگران هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین طائب در پایان یکی از پیامدهای اتفاقات اخیر را رو شدن دست دشمن دانست و خاطرنشان کرد: اتفاق دیگری که افتاد، جدی گرفتن خطر نفوذ از سوی مسئولان کشور بود که پیش از این، رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به این جریان هشدار داده بودند، اما برخی به آن توجه نداشتند.

پایان پیام/ 9