مردمی سازی مقابله با آشوب با محوریت مساجد

مردمی سازی مقابله با آشوب با محوریت مساجد

تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱
از فراخوان‌های مکرر ضد انقلاب در بحبوحه جولان تجزیه طلبان این برمیاید که گویا ایشان قصد توقف اقدامات تجزیه طلبانه خود را ندارند و به نظر می‌رسد یکی از راه‌کارهای مقابله با اغتشاشات ورود مردمی انقلابی به میدان با محوریت مساجد می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان تهران، متاسفانه بعد از شکست تیم ملی فوتبال ایران در مقابل آمریکا تعدادی از ایرانی نماها به دعوت از لیدرهای اغتشاشگر بعد از مدتی سکوت دوباره به خیابان ها آمدند تا دوباره جو کشور را از حالت عادی خارج کنند.

 

هرچند مدتی قبل نیز تعدادی از شبکه های معاند با همکاری برخی از اغتشاشگران به تهدید صنف کامیون داران پرداختند و رانندگان این صنف را تهدید به آتش زدن خودروها کردند ولی با همراهی نکردن کامیون داران این پروژه نیز با شکست مواجه شد.

 

یکی از مسائل فرهنگی که دولت مردمی بر روی آن تکیه کرده است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان اصلی ترین متولی فرهنگی کشور باید تمام هم و غم خود را بر اجرایی شدن این طرح بگذارد طرح "نهضت بازگشت به مساجد" می باشد.

 

محمد مهدی بابایی از اعضای شورای شهر تهران در یادداشتی به این موضوع مهم پرداخته و نوشته است:

 

از فراخوان های مکرر ضد انقلاب در بحبوحه جولان تجزیه طلبان این برمیاید که گویا ایشان قصد توقف اقدامات تجزیه طلبانه خود را ندارند. با این اوصاف به احتمال زیاد هم تقابل با ایشان توسط سازمان های بین المللی محکوم و ایران تحت تحریم های شدیدی قرار خواهد گرفت.

 

 ستون فقرات این آشوب نیز نوجوانانی هستن که هیچ اطلاعاتی درباره فعالیت های تجزیه طلبانه و نوع نمادهایشان را نداشته و درحال حاضر توجیح سازی ایشان ( به دلیل نبود رسانه موثر ) حداقل در کوتاه مدت امکان پذیر نیست. بنابرین  تنها راهی که طی آن تیرهای آشوبگران به سنگ میخورد، مردمی سازی مقابله با آشوب همانند اول انقلاب است.

 

این مسایل میتواند محله محور و با مدیریت مساجد صورت بگیرد. به این صورت که داوطبین را به مساجد فراخواند تا حداقل برای سر دادن شعار ( در ساعاتی که ضد انقلاب شعار ضد انقلاب سرمی‌دهند ) سازماندهی شوند. بعدها نیز می‌توان چنین اجتماعی رو تبدیل به تقابل سخت با آشوب گران هر محل کرد.

 

بدین شکل نه تنها هجمه خارجی به حکومت به خاطر تقابل با اغتشاشگران وارد نمی‌شود بلکه با ورود مردم به این عرصه و ایجاد دغدغه حفاظت از انقلاب، می‌توان در کمترین زمان ممکن ازاین آشوبها خارج شد. وگرنه اگر بخواهند هر دفعه استراتژی خود را تغییر دهند ( یکبار شنبه هر هفته و یکبار ۳ روز پشت سر هم در یک ماه ) باید تا چندین ماه این وضع را تحمل کنیم.

لزوم استفاده از این ابزار زمانی روشن می‌شود که بدانیم تا کنون تعداد شهدای این آشوب به یک پنجم شهدای ایرانی در جنگ سوریه رسیده است. 

پایان پیام/ 704