نشست ملی جهاد تبیین ویژه شبکه امامت کشور برگزار می‌شود

نشست ملی جهاد تبیین ویژه شبکه امامت کشور برگزار می‌شود

تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام میرمحمدیان ارائه مدل حکمرانی را از مصادیق جهاد تبیین برشمرد و گفت: نشست ملی جهاد تبیین با عنوان «آرمان عزیز» ویژه شبکه امامت کشور، با محور معرفی این شبکه به‌عنوان مدل حکمرانی برگزار می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون‌های مساجد: حجت الاسلام «سیدناصر میرمحمدیان» از برگزاری نشست ملی جهاد تبیین با عنوان «آرمان عزیز» ویژه شبکه امامت کشور در قم خبر داد و گفت: در این نشست امامان فعال در عرصه های مختلف با نمایشگاه مسجد جامعه‌پرداز به عنوان قالب قدرتمند و استراتژیک در انتقال پیام مرتبط با امامت آشنا می شوند.

 

 

 

مدیرعامل بنیاد هدایت به اهداف برگزاری این نشست سه روزه اشاره و بیان کرد: در این نشست محور مباحث پرداختن به مسئله امامت و اهمیت آن است؛ مقوله‌ای که در لبه جدال تمدنی قرار دارد. در حال حاضر تبلور مسئله امامت در امامت محله است؛ امام محله جاری کننده امر ولی در جامعه است.

 

وی آشنایی امامان با برنامه ها و اهداف بنیاد هدایت را از اهداف دیگر این نشست عنوان کرد و گفت: در این سال ها منتظر بودیم که ولی امر حکم جهاد بدهد و بالاخره ایشان ما را به جهاد تبیین فرمان داد؛ وظیفه شبکه امامت و وظیفه هر امام و هر طلبه ای این است که بر اساس امر ولی در جهاد تبیین قدم بردارد.

 

حجت الاسلام میرمحمدیان معرفی مدل حکمرانی را از مصادیق جهاد تبیین برشمرد و گفت: از مهم ترین موضوعات در جهاد تبیین، ارائه مدل حکمرانی است چنان که مهم ترین دعوای دنیا نیز بر سر همین است.

 

حجت الاسلام میرمحمدیان ادامه داد: زمانی می گفتند کمونیسم مدل برتر حکمرانی است و امروزه در موزه های سیاسی و زباله دان های تاریخ باید به دنبال آن بگردیم؛ بعد از آن  لیبرال دموکراسی آمد و ادعایی داشت که می تواند جامعه آرمانی را که بشر به دنبال آن بود، بسازد و سرزمین فرصت ها و رؤیاها را به بشر عرضه کند، اما در رقابتی انتخاباتی ترامپ و هیلاری کلینتون معلوم شد این مدل حتی نتوانسته در خود آمریکا نیز نتیجه بدهد و خود آنها اعتراف کردند که سازنده داعش بوده اند و به بی‌خانمانی و گرسنگی میلیون ها نفر در خود آمریکا اذعان داشتند.

 

مدیرعامل بنیاد هدایت مدل حکمرانی لیبرال دموکراسی را رو به زوال توصیف و تاکید کرد: آمریکا در مسائل اقتصادی در برابر چین و به لحاظ نظامی در برابر روسیه و از نظر فرهنگی نیز در مقابل ایران کم آورده است؛ ادعای‌ آنها این بود که پیشرفت زنان در برهنگی است، جمهوری اسلامی ثابت کرد می توان برهنه نبود و به موفقیت هم رسید.

 

حجت الاسلام میرمحمدیان با اشاره به موفقیت جمهوری اسلامی در ارائه مدل حکمرانی جدید، افزود: جمهوری اسلامی ثابت کرد که برای پیشرفت مسیرهای دیگری هم هست؛ البته آنچه اتفاق افتاده در ناحیه کلان است ولی در ناحیه میانی هنوز این اتفاق نیفتاده و باید کار شود و با توجه به فرمایش رهبری که جنگ امروز را جنگ اراده ها دانستند، باید اراده داشت و تلاش کرد؛ آن که اراده اش ضعیف‌تر باشد زودتر شکست می خورد.

 

وی با اشاره به آیه شریفه «إِنْ تَكُونُوا تَأْلَمُونَ فَإِنَّهُمْ يَأْلَمُونَ كَمَا تَأْلَمُونَ وَتَرْجُونَ مِنَ اللَّهِ مَا لَا يَرْجُونَ»، اظهار کرد: در تقابل با جبهه دشمن هر دو طرف رنج می کشند و به سختی می افتند ولی تفاوت ما این است که ما به لطف خدا امیدواریم و آنها همین امید را هم ندارند؛ ما با اعتقاد به «إِحْدَى الْحُسْنَيَيْن» جهاد می کنیم و جبهه دشمن «اتَّخَذَ إِلَهَهُ هَوَاهُ» بر سر هوای نفس خود می جنگد.

 

حجت الاسلام میرمحمدیان امامت محله را تبلور مدل حکمرانی اسلامی دانست و گفت: بنیاد هدایت نگاه سازمانی ندارد و ما نیز در این نشست به دنبال این هستیم که امر ولی در جهاد تبیین و ارائه مدل امامت به عنوان مدل حکمرانی تحقق پیدا کند.

 

گفتنی است، نشست ملی جهاد تبیین به یاد شهید مدافع امنیت با عنوان «آرمان عزیز» از امروز به منظور هم‌آهنگی شبکه امامان محله کشور در قم آغاز شد و تا روز دوشنبه ادامه دارد. برگزاری گعده‌های تخصصی و جلسات مباحثه پیرامون جهاد تبیین از جمله بخش‌های مهم این نشست است.

 

پایان پیام/ 9